Overslaan en naar de inhoud gaan

Veertig procent vergeet abonnement op te zeggen

Veertig procent van de Nederlanders heeft een abonnement op een krant, tijdschrift of internetservice, omdat ze dat zijn vergeten op te…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat komt naar voren uit een onderzoek van Maurice de Hond in opdracht van het consumentenprogramma Kassa van de Vara. Veel abonnementen worden stilzwijgend verlengd. Dat gebeurt onder meer bij tijdschriften en kranten. Meer dan de helft van de ondervraagden zegt dit niet prettig te vinden.

related partner content for mobile comes here

In Frankrijk geldt sinds kort een wet die bedrijven verplicht om consumenten te attenderen op de verlenging van een abonnement, zodat dit nog tijdig kan worden opgezegd. Meer dan 80 procent van de ondervraagden vindt dit een goede zaak. Een groot deel is ook bereid voor deze service een toeslag van 1 euro te betalen.

Het Nederlands Uitgevers Verbond (NUV) liet in Kassa weten tegen de invoering van een waarschuwingsplicht te zijn. Er zou te veel administratieve rompslomp zijn, volgens het NUV.

De Tweede-Kamerleden Heemskerk van de PvdA en I‒rgü van de VVD pleitten vervolgens in de uitzending voor een wettelijke waarschuwingsplicht. CDA-Kamerlid Atsma vond dit te ver gaan, omdat een nieuwe wet een lastenverzwaring voor het bedrijfsleven betekent. Hij hoopt dat uitgevers, verzekeraars zelf alsnog maatregelen nemen om hun klanten tevreden te stellen (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in