Joris van Lierop naar RTL Nieuws


In deze nieuwe functie wordt hij verantwoordelijk voor het uitvoeren van de commerciële strategie van RTL Nieuws, RTL Z en Editie NL. In eerste instantie ligt de focus op de digitale doorontwikkeling van deze merken. Een van de produkten is de RTLNieuws 365 ipad app die onlangs werd gelanceerd als 'de eerste echte digitale krant van Nederland'.
Hoofdredacteur RTL Nieuws, Harm Taselaar : “Met Joris halen we brede commerciële ervaring op het journalistieke en digitale vlak binnen. Dat kunnen we heel goed gebruiken om onze ruime ambities verder vorm te geven."
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSVan Lierop begon zijn loopbaan als ‘business developer’ bij uitgeverij Kluwer. In februari 2007 ging hij aan de slag als uitgever ‘Nu.nl’ bij Sanoma Digital. In juli 2010 maakte hij de overstap naar de FD Mediagroep als ‘directeur digitale uitgeverij en productontwikkeling’. Hier was hij onder meer verantwoordelijk voor het optrekken van een betaalmuur rond de online versie van de krant. Na het Agrarisch Dagblad en het Nederlands Dagblad was het FD de eerst grote Nederlandse nieuwssite die dit gaat doen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid