Internationale expansie Talpa
Het gaat daarbij om de Verenigde Staten en de Europese TV-markten Duitsland, Frankrijk, Italië, Spanje en Groot-Brittannië. In een later stadium zijn China, India en Rusland aan de beurt. Per markt wordt bekeken of eigen start-ups dan wel acquisities de beste strategie vormen.
Op het gebied van acquisities zijn binnen afzienbare tijd nadere mededelingen te verwachten. Voor de versterking van de Talpa-organisatie wordt gezocht naar het nodige topmanagement. Talpa kiest ervoor in alle markten de distributie van formats en ready made product in eigen hand te houden. In andere landen dan Nederland en de met name genoemde markten is wat Talpa betreft exclusieve samenwerking mogelijk met andere producenten of met plaatselijke zenders, afhankelijk van de lokale marktsituatie.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaIntussen voert Talpa op internationaal niveau gesprekken met strategische partijen om te komen tot mogelijke vormen van samenwerking. De keuze voor groei op eigen kracht is gemaakt nadat andere mogelijkheden grondig zijn afgewogen. John de Mol: “De grote stroom aan sterke formats die in korte tijd door Talpa Content hier in huis zijn ontwikkeld, heeft daarbij de doorslag gegeven. De kracht zit ‘m in de eigen creativiteit, dat heb ik altijd geloofd en daar ben ik meer dan ooit van overtuigd. Wij blijven dan ook investeren in de ontwikkeling van formats. Met die basis heb ik alle vertrouwen in internationale expansie. Daarbij is het niet mijn ambitie de grootste te worden, maar wel de beste.'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid