Overslaan en naar de inhoud gaan

Internationale expansie Talpa

Talpa, het bedrijf van media-ondernemer John de Mol, opent in de loop van dit jaar in zes grote televisielanden eigen productievestigingen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het gaat daarbij om de Verenigde Staten en de Europese TV-markten Duitsland, Frankrijk, Italië, Spanje en Groot-Brittannië. In een later stadium zijn China, India en Rusland aan de beurt. Per markt wordt bekeken of eigen start-ups dan wel acquisities de beste strategie vormen.

related partner content for mobile comes here

Op het gebied van acquisities zijn binnen afzienbare tijd nadere mededelingen te verwachten. Voor de versterking van de Talpa-organisatie wordt gezocht naar het nodige topmanagement. Talpa kiest ervoor in alle markten de distributie van formats en ready made product in eigen hand te houden. In andere landen dan Nederland en de met name genoemde markten is wat Talpa betreft exclusieve samenwerking mogelijk met andere producenten of met plaatselijke zenders, afhankelijk van de lokale marktsituatie.

Intussen voert Talpa op internationaal niveau gesprekken met strategische partijen om te komen tot mogelijke vormen van samenwerking. De keuze voor groei op eigen kracht is gemaakt nadat andere mogelijkheden grondig zijn afgewogen. John de Mol: “De grote stroom aan sterke formats die in korte tijd door Talpa Content hier in huis zijn ontwikkeld, heeft daarbij de doorslag gegeven. De kracht zit ‘m in de eigen creativiteit, dat heb ik altijd geloofd en daar ben ik meer dan ooit van overtuigd. Wij blijven dan ook investeren in de ontwikkeling van formats. Met die basis heb ik alle vertrouwen in internationale expansie. Daarbij is het niet mijn ambitie de grootste te worden, maar wel de beste.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in