A-merken steeds meer onder druk


Dat blijkt uit een studie van EFMI Business School, FoodService Instituut Nederland en Rabobank. 'Als een merk niet in staat is om een meerwaarde te bieden, is de consument niet langer bereid ervoor te betalen', zegt Marcel van Aalst, directeur onderzoek EFMI Business School. 'Goede kwaliteit hoeft immers in de ogen van de consument niet duur te zijn.'
Aan de vraag welke merken zich in de gevarenzone begeven, wilden de onderzoekers zich niet wagen. 'Uiteindelijk is het wel de consument die, met de voet of met de hand, bepaalt welk merk op de schappen blijft', weet Van Aalst.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSHet marktaandeel van de huismerken nam vorig jaar toe tot 25,4 procent. De onderzoekers verwachten dat over ongeveer tien jaar dit zal zijn opgelopen tot een derde. Fabrikanten lijken enigszins achter de feiten aan te lopen. Met name in het versvak is de afwezigheid van A-merken het sterkst zichtbaar. Bovendien bleven grote innovaties de laatste tijd uit, terwijl supermarkten hun assortiment eigenmerkartikelen rijkelijk aanvulden.
Bron: ANP.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid