Overslaan en naar de inhoud gaan

H&M beste retailmerk

Interbrand publiceerde maandag voor de tweede keer de top 25 van Europese retailmerken. De lijst verschilt nauwelijks van die van vorig…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De top vijf wordt net als vorig jaar aangevoerd door H&M, het merk wordt door Interbrand op 11 miljard euro gewaardeerd. Daarna volgen Carrefour (9 miljard euro), Ikea (7 miljard euro), Tesco (5 miljard euro) en Zara (4 miljard euro). Het eerste en enige Nederlandse retailmerk in de top 25 is C&A. Dat staat op de vijftiende en vertegenwoordigt een merkwaarde van 779 miljoen euro.

related partner content for mobile comes here

Kelly Crouch, brand analytics director bij Interbrand Amsterdam, zegt in een interview met Adformatie dat de ‘shopping-experience’ er steeds meer toe doet. Op dat punt kunnen Nederlandse retailers nog leren van Europese en Internationale retailmerken: ‘Dat kan geoptimaliseerd worden. Er zijn een aantal Nederlandse retailers die extreem succesvol zijn, zonder dat ze erg op het merk focussen. Maar als ze dat wel doen, zullen ze beter in staat zijn om te groeien, te expanderen naar het buitenland. De instore omgeving moet een betere brand experience bieden.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in