Overslaan en naar de inhoud gaan

Gratis RAB Barometer E Power Radio

E Power Radio Sales biedt adverteerders als extra service de mogelijkheid om het effect van de commercial kosteloos te laten testen in de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De RAB Barometer, een initiatief van het Radio Advies Bureau, uitgevoerd door Intomart GfK, onderzoekt per commercial onder meer de koopintentie en het koopgedrag, de herkenning van de radiocommercial en de merk- en reclamebekendheid.

related partner content for mobile comes here

Belangrijk in het onderzoek is de ‘aandachtsmeter’, waarmee per seconde wordt gemeten waar de aandacht verslapt of waar deze het grootst is. Jan Lagrouw, directeur van E Power: 'Radio wordt door de snelle bereiksopbouw succesvol actiematig ingezet. Maar de betaalbare kracht van radio is de herhaling, dus ook bij uitstek geschikt om een merk of product voor langere tijd onder de aandacht te brengen. Cruciaal voor radio in een langetermijnstrategie is dan de beleving van de commercial, dus wordt die direct herkend en ook nog eens positief gewaardeerd door de luisteraars.'

De test loopt van juli tot en met december 2011.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in