Google test printadvertentiemarkt
Niet te stuiten, dat Google. Nu schrijft CNET weer dat ze de printadvertentiemarkt aan het verkennen zijn. Op die manier wil het een one-stop-shop worden voor zowel on- als offline advertentieverkoop.
De zoekmachinekoning, die nu nog 99 procent van zijn inkomsten uit internetadvertenties haalt, is stilletjes zijn geluk aan het beproeven in de printwereld. Google heeft onlangs pagina's gekocht in een aantal technische bladen, waaronder PC Magazine en Maximum PC. Die verkoopt het dan door aan een aantal van zijn AdWords adverteerders. Dat melden de betrokken adverteerders.
Vacatures
Concern communicatieadviseur
Gemeente AltenaAllround Marketeer
CovetrusCampagneleider fondsenwerving
Natuur & MilieuHet is de eerste keer dat Google een product offline aanbiedt. 'Google laat zien dat de grote mediabedrijven helemaal niet bij de mix betrokken hoeven te worden', zegt Tim Hanlon van Publicis Groupe. 'Je kunt content en advertenties gewoon rechtstreeks bij een intermediair halen. Dat komt voor veel traditionele advertentiejongens onverwacht.'
Maar niet iedereen schrikt er van. 'Het zou me verbazen als ze erg veel geld gaan steken in hun offline advertentie unit', zegt Safa Rashtchy, internetanalyst bij Piper Jaffray. 'Ik denk dat het gewoon een experiment is.'
Overigens hebben Google, PC Magazine en Maximum PC de berichten niet willen bevestigen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid