Overslaan en naar de inhoud gaan

Google test printadvertentiemarkt

Niet te stuiten, dat Google. Nu schrijft CNET weer dat ze de printadvertentiemarkt aan het verkennen zijn. Op die manier wil het een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Niet te stuiten, dat Google. Nu schrijft weer dat ze de printadvertentiemarkt aan het verkennen zijn. Op die manier wil het een one-stop-shop worden voor zowel on- als offline advertentieverkoop.

related partner content for mobile comes here

De zoekmachinekoning, die nu nog 99 procent van zijn inkomsten uit internetadvertenties haalt, is stilletjes zijn geluk aan het beproeven in de printwereld. Google heeft onlangs pagina's gekocht in een aantal technische bladen, waaronder en . Die verkoopt het dan door aan een aantal van zijn AdWords adverteerders. Dat melden de betrokken adverteerders.

Het is de eerste keer dat Google een product offline aanbiedt. 'Google laat zien dat de grote mediabedrijven helemaal niet bij de mix betrokken hoeven te worden', zegt Tim Hanlon van Publicis Groupe. 'Je kunt content en advertenties gewoon rechtstreeks bij een intermediair halen. Dat komt voor veel traditionele advertentiejongens onverwacht.'

Maar niet iedereen schrikt er van. 'Het zou me verbazen als ze erg veel geld gaan steken in hun offline advertentie unit', zegt Safa Rashtchy, internetanalyst bij Piper Jaffray. 'Ik denk dat het gewoon een experiment is.'

Overigens hebben Google, PC Magazine en Maximum PC de berichten niet willen bevestigen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in