Overslaan en naar de inhoud gaan

Geox opent flagshipstore in New York

De ademende schoenen van Geox zijn vanaf medio november ook te krijgen op de hoek van Madison Avenue en 57th Street in New York. De…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

opent gelijktijdig nog andere vestigingen in Queens (New York), Boston, Atlantic City en Los Angeles. Het Italiaanse merk heeft nu 320 verkooppunten in 68 landen over de hele wereld en is het grootste schoenenmerk van Italië.

related partner content for mobile comes here

Geox verkocht zijn schoenen in de VS al via Nordstrom, Macy's West, Lord & Taylor, Foot Locker, Tip Top Shoes, Harry's en David Z, maar directeur en uitvinder van de ademende schoentechniek, Mario Polegato, verwacht veel van de nieuwe flagshipstores: ‘Deze nieuwe winkels op toplocaties zullen Geox naar nieuwe successen leiden en het merk in de VS dezelfde bekendheid bezorgen als het sinds zijn lancering in Europa verworven heeft. Ons unieke, moderne design zal de normen verhogen voor de hele schoenensector.’

De megastore in New York telt 540 vierkante meters en is ontworpen door architect Luca Guoli van Studio TX Architetti Associati uit Vicenza. In het futuristische interieur, geïnspireerd op de space shuttle, worden de schoenen uitgestald op sokkels en kunnen bezoekers op plasmaschermen filmpjes bekijken over de techniek en de filosofie achter Geox. De winkel krijgt daarnaast een aparte kinderhoek.

Het verkooppersoneel wordt volgens Geox speciaal opgeleid om de technische details rond de Geox producten uit te leggen, die bestaan uit stads-, vrijetijds- en sportschoenen voor heren, dames en kinderen, en een lijn vrijetijdskleding.

Geox is genoteerd op de aandelenbeurs van Milaan sinds december 2004. De financiële resultaten voor 2004 tonen een geconsolideerde verkoop van ongeveer $420 miljoen wereldwijd, een stijging met 34 procent tegenover 2003.

Het bedrijf verwacht voor dit jaar een aanzienlijke resultaatsverbetering, afgaand op de nabestellingen voor de collectie van 2005 die een groei voorspellen van meer dan 30 procent in vergelijking met dezelfde periode in 2004.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in