Overslaan en naar de inhoud gaan

Pleidooi voor campagne over sterven

In Europa, zou net als in de Verenigde Staten, een grote campagne moeten worden ontwikkeld over de manier waarop met de dood wordt omgegaan
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat zei prof. D. Willems van het Academisch Medisch Centrum van Amsterdam afgelopen donderdag tijdens een congres over palliatieve zorg georganiseerd door de Raad van Europa . De zorg voor stervenden of mensen die lijden aan een niet te genezen progressieve aandoening zoals kanker of Alzheimer is nog steeds moeilijk bespreekbaar. Behalve wetenschappelijk onderzoek naar de zorg voor stervende mensen en de manier waarop de bevolking tegen de dood aankijkt, zouden er ook films, theaterstukken, exposities en debatten over het onderwerp moeten komen. De professor verwees bij zijn pleidooi naar de campagne in de Verenigde Staten, die twee jaar lang duurde.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in