Overslaan en naar de inhoud gaan

Printmedia: bereik per nummer meten

De kans is zeer groot dat printmedia voortaan bereiks- en oplagecijfers per editie aan de markt gaan rapporteren. Nederland is het eerste…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat meldt vakblad Adformatie vandaag. Het Nom, verantwoordelijk voor het printbereiksonderzoek, bekijkt of nummerbereik een betere methode is om het gemiddeld bereik van tijdschriften te meten dan de huidige (recency)methode. En ook Hoi, dat oplages meet, heeft plannen om oplagecijfers per tijdschrifteditie te gaan rapporteren. De bedoeling is dat dit voor het eerst in 2007 gebeurt.
In plaats van een gemiddeld oplagecijfer voor dertien nummers van bijvoorbeeld Margriet krijgt de adverteerder dan inzage in de gerealiseerde oplage van elk individueel nummer.

related partner content for mobile comes here

Het Nom is momenteel bezig met de afronding van een tender, om te bepalen welk bureau het omvangrijke bereiksonderzoek de komende drie jaar (à 1,5 miljoen euro per jaar) mag uitvoeren. Intomart GfK (dat ook al het radio- en het tv-onderzoek uitvoert) maakt een grote kans om het nieuwe Nom binnen te halen.
Wim Driehuis, voorzitter van het Nom-bestuur, bevestigt dat ‘in eerste instantie met Intomart wordt gesproken over een proeffase’. Intomart-directeur Leendert van Meerem geeft geen commentaar. De bureaus MarketResponse en Interview NSS zouden een deel van het veldwerk van het nieuwe onderzoek voor hun rekening gaan nemen. Het Nom werd de afgelopen jaren uitgevoerd door TNS Nipo.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in