Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Bedrijven niet alert op reputatieschade door blogs’

Bijna tweederde van de bedrijven is niet alert op de reputatieschade, die hun merken kunnen oplopen door toedoen van ontevreden bloggers…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Meer dan 60 procent van ondervraagde PR- profs erkent dat weblogs van ontevreden werknemers of verbolgen klanten schade aan het bedrijfsimago kunnen toebrengen. Maar tegelijk gelooft 58 procent dat bedrijven onvoldoende op de hoogte zijn van deze dreiging.
Eén op de vier respondenten geloofde dat er diverse invloedrijke weblogs zijn, die een bedrijf kunnen schaden. Omdat de informatie uit diverse blogs uiteindelijk terecht komt bij main stream media, gaf mee dan tweederde toe dat blogs een serieuze PR crisis kunnen ontketenen.

related partner content for mobile comes here

“PR bureaus hebben vaak veel ervaring in hoe ze journalisten tevreden kunnen houden, maar bij bloggers weten ze vaak niet hoe ze moeten reageren,”? licht Hugh Fraser, co-auteur van het onderzoek en voormalig journalist voor BBC World Service, toe. De ondervraagden vonden wel dat het de taak van de PR bureaus is om blogs in de gaten te houden. Zij kunnen een voorbeeld nemen aan Hill and Knowlton UK vice-president Joel Cere, die zelfs vindt dat het checken van blog-posts een voorwaarde is voor geslaagd crisis management.
Uit het onderzoek blijkt tenslotte ook dat Amerikaanse PR bureaus veel vaker blogs raadplegen dan Europese bedrijven, die de macht van de online logboeken eerder relativeren. Meer dan 80 procent van de Amerikaanse respondenten checkt blogs tegenover 36 procent van hun Europese vakgenoten.(The Guardian)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in