Thuiswinkelomzet in het eerste halfjaar 22,1% gestegen
Ruim 66% van de omzet van de Nederlandse thuiswinkel markt (internet, catalogus, post, telefoon, etc.) wordt inmiddels via internet gerealiseerd.
Nederland is daarmee koploper in Europa. schrijft de brancheorganisatie Thuiswinkel.org
De omzetstijging in de thuiswinkel branche in de eerste helft van 2005 met ruim 22,1% is natuurlijk geweldig als er volgens het CBS de omzet van de reguliere detailhandel in de eerste helft van 2005 met -2,8%. daalde.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
Spotta
Natuurlijk is het % van de totale Nederlandse detailomzet nog maar 4,3% (was 3,6% in 2004) en inclusief de online reizen, maar de over de jaren blijft gestaag doorgaan.
Verder ben ik benieuwd in hoeverre de traditionele thuiswinkels als Wehkamp, Otto en Neckerman welke vrijwel geheel zijn overgegaan naar het internet voor hun bestellingen deze stijging voor hun rekening nemen.
Omzetontwikkeling thuiswinkelbranche in miljarden euro's per jaar
1998: ? 1,01
1999: ? 1,23
2000: ? 1,52
2001: ? 1,84
2002: ? 2,20
2003: ? 2,50
2004: ? 2,84
2005-1: ? 1,61
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid