Overslaan en naar de inhoud gaan

Eerste impressies Search in Sweden

Twee van onze Search consultants volgen op dit moment Search Engine Stategies in Stockholm. De eerste impressies:
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Twee van onze volgen op dit moment in Stockholm. De eerste impressies:

related partner content for mobile comes here

is kleinschalig vergeleken met Londen, maar niet minder relevant. Die kleinschaligheid is zelfs wel prettig. De nadruk ligt duidelijk op 'Strategies'. Zo was er bij de sessie over Link Stategies veel aandacht voor (wat ik dan noem) 'passive Link Building' als tegenhanger van 'active Link Building' (links aanvragen).

Bij passive Link Building mikt een website op het spontaan verkrijgen van links door met name heel erg goede en unieke content. Een persbericht is een goede methode om content te verspreiden, mits zorgvuldig geschreven, voorzien van enkele relevante deep links met de juiste anchor text, en verspreid binnen de juiste 'community': de portals waar je doelgroep zich bevindt. De rest gaat vanzelf; de community verspreid de boodschap. En zo kun je $1 miljoen aan omzet van vliegtickets genereren met 1 enkel persbericht.

De inmiddels antieke uitspraak "Content is king" is misschien wel meer actueel dan ooit tevoren. Overtuigende content bepaalt de conversie, unieke content kan voor veel links zorgen (zie boven). En niet te vergeten: geoptimaliseerde content bepaalt of je vindbaar bent voor de zoektermen die je doelgroep intoetst. Daar is bij deze Search Engine Stategies veel aandacht voor. Verkeerd gekozen zoektermen kunnen er voor zorgen dat je de doelgroep misloopt, of er slechts een klein deel van op je site krijgt.

Optimaliseer niet voor de zoektermen waar je zelf op wilt worden gevonden, maar op de zoektermen waarop jouw doelgroep je zoekt. En dat kan iets heel anders zijn! Naast heel veel tools om zoektermen te bepalen raden verschillende sprekers een interne zoekmachine op de site aan. De data die dat opleverd kan heel interessant zijn. Is het niet om zoektermen te vinden, dan is het wel om te bekijken welke produkten of informatie (potentiële) klanten bij jou verwachten.

Search Engine Optimization wordt steeds complexer. Veel bezoek is al lang geen criterium meer. Het bezoek moet relevant zijn, leads en sales opleveren. Afrekenmodellen van optimalisatiebureau's/zoekmachines zullen gaan wijzigen van pay-per-click naar pay-per-lead of pay-per-sale. Aansluitend op het bovenstaande: een zeer specifieke zoekterm (suzuki wagon 1.3 GLS occassion) wordt niet vaak ingetoetst, maar wel door mensen die verder in het koopproces zitten en dus eerder converteren. Interessant is dat die zoektermen vaak goedkoop zijn en er minder concurrentie is. Overture kent 500 miljoen unieke zoektermen waarvan op 450 miljoen niet wordt geadverteerd. Hier liggen kansen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in