Overslaan en naar de inhoud gaan

Infofilter en direct e-mail.

Door Marc Borgers van MB Marketing en EMMA-nl.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Door Marc Borgers van en .

related partner content for mobile comes here

Ook wel eens een discussie gevoerd over wat je als bedrijf nu moet doen als iemand z'n e-mailadres heeft geregistreerd bij en zich later heeft aangemeld voor de e-mailnieuwsbrief van je bedrijf?

Moet deze persoon wel of geen nieuwsbrief ontvangen? Niet meer doen, hierover discussiëren, het is nl. een non-discussie. Infofilter geldt nl. niet voor direct e-mail!

Het Infofilter standpunt is dat omdat e-mail wettelijk op basis van permissie gaat, er geen reden is voor een Infofilter voor e-mailadressen.

De leden van de bij Infofilter aangesloten partijen filteren voor alle duidelijkheid dus geen e-mailadressen uit hun eigen bestanden o.b.v. het Infofilter voor ze een e-mailing de deur uit doen. Gezien de focus van de E-mail marketing associatie op e-mail heeft deze club dus niets te zoeken bij Infofilter, alhoewel ik het initiatief vanzelfsprekend steun.

In lijn met het standpunt past ook de registratie van 06-nummers, er is wetgeving dus geen Infofilter voor SMS en/of MMS.

Echter, er is wel een blokkade voor 'spraak' via datzelfde 06-nummer. Dus als je als consument bij Infofilter staat geregistreerd kan je wel een SMS-je krijgen maar geen telefoontje op je gsm.

Infofilter beperkt zich tot 'natuurlijke' personen. Kijkend naar het in de 2e alinea genoemde standpunt van Infofilter zou er echter in de b2b markt wellicht wel behoefte kunnen zijn aan een soort van Infofilter?

Daar is namelijk geen 'opt-in wetgeving' over. Of kunnen bedrijven wel voor zichzelf zorgen?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in