Overslaan en naar de inhoud gaan

Harry Dekker over Yata Yata en Life & Cooking

Unilever stopt met de naam en het printmagazine Yata Yata en hevelt alle activiteiten over in het vernieuwde platform van Life &…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

stopt met de naam en het printmagazine en hevelt alle activiteiten over in het vernieuwde platform van . Dat was al eerder te lezen op en , echter zonder een toelichting van de fabrikant zelf. Gelukkig komt Harry Dekker, mediadirecteur bij Unilever, vandaag met een onderbouwing van de keuze.

related partner content for mobile comes here

Hij zegt: 'Unilever wil zich concentreren op leidende merken en bouwen aan een nieuw Unilever One. Dit heeft geleid tot een nieuwe gemeenschappelijke missie: vitaliteit. Uit evaluaties van Yata Yata en Life & Cooking is gebleken dat beide platfor-men/programma's vanuit deze missie dicht bij elkaar liggen. Bovendien is de doelgroep die wordt aangesproken grotendeels hetzelfde.' 1 platform ligt volgens Dekker daarom voor de hand.

Het nieuwe programma/platform krijgt de naam Life & Cooking. Dekker: 'Dit platform vormt de basis voor het voortzetten van het relationship marketing programma voor Unilever belangrijke consumenten (kwaliteitsbewuste consumenten en liefhebbers van A-merken).'

Het Yata Yata magazine wordt gestopt. Dekker: 'Het magazine heeft een zeer belangrijke rol gehad bij het breed lanceren van het Yata Yata programma en het opbouwen van een database voor het relationship programma. De directe relatie met en het relationship marketing programma voor de consument is vervolgens via internet (Yata Yata site en nieuwsbrief) verder uitgebouwd. De site en de nieuwsbrief blijven dan ook binnen het nieuwe Life & Cooking platform de belangrijkste kanalen voor het continueren van het relationship programma, omdat we via die kanalen de consument veel frequenter en actueler informatie, voordeel en interactiemogelijkheden kunnen bieden.

Het magazine (2 x per jaar) biedt op dit moment minder toegevoegde waarde en zal dan ook niet meer in zijn oude vorm worden uitgegeven. Het is niet uitgesloten dat er in de toekomst alsnog een vertaling komt van het Life & Cooking platform naar geprinte media in welke vorm dan ook.'

Wat doet Unilever met de Yata-klantgegevens? Dekker: 'Wanneer iemand zich heeft aangemeld voor Yata Yata heeft deze persoon zich tevens geconformeerd aan de Yata Yata privacystatement. In deze statement is opgenomen dat de gegevens door Unilever, haar merken en door Unilever zorgvuldig gekozen derden gebruikt kunnen worden. Omdat Yata Yata overgaat in Life & Cooking worden deze ge-gevens meegenomen naar dit platform. '
De nieuwsbrieven worden verstuurd op basis van opt-in.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in