Overslaan en naar de inhoud gaan

Creatieven maken liever geen radiocommercial

Op de vraag voor welk reclamemedium creatieven het liefste een uiting ontwikkelen, komt de radiocommercial met 1 procent op de laatste…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Internetreclame staat overigens ook onderaan, maar net boven de radio met 3 procent van de stemmen.

related partner content for mobile comes here

Verrassing, maar niet heus: tv-reclame staat met 25 procent bovenaan het verlanglijstje van Nederlandse reclamemakers.

Dit is een van de uitkomsten van een onderzoek dat de Ster heeft laten uitvoeren door onderzoeksbureau TNS NIPO.

De uitkomsten bevestigen de aanname dat radioreclame in Nederland te weinig aandacht krijgt. Ten onrechte, meent de Ster.

Daarom heeft de Ster het boekje 'moet je luisteren?' uitgebracht.

Het 128 pagina's tellende boekje is geschreven door medewerker van het Tijdschrift voor Marketing, Wilbert Scheurs, en bedoeld ter inspiratie voor creatieven en adverteerders.

In 'moet je luisteren?' bespreekt Scheurs 75 spraakmakende binnen- en buitenlandse radiocommercials.

Daarnaast laten experts hun licht schijnen over het nog altijd onderschatte medium; door David Ogilvy ooit bestempeld als het Assepoester-medium.

De commercials die in het boekje aan bod komen, zijn te beluisteren op de bijbehorende .
Op de site zijn tevens de belangrijkste uitkomsten van het onderzoek terug te vinden.

Het boekje wordt deze week verspreid onder creatieven van reclamebureaus en zakelijke relaties van de Ster.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in