TV-marketing met weblogs
In de poging de gang bergafwaarts te stuiten heeft tv-netwerk CBS de weblog in de strijd gegooid. De tv-sterren worden geacht met hun publiek te gaan communiceren, zo bericht MediaDailyNews.com. Ook distributie via iTunes is een vernieuwing.
CBS heeft al een redactieweblog onder de naam Public Eye waarin ze verantwoording aflegt over gemaakte keuzes, voornamelijk met het nieuws.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaMaar de directie heeft besloten om de blog in te zetten voor de marketing van de andere programma's die er lopen. Zo heeft het ook in Nederland populaire CSI: Miami nu een wqeblog van de auteur, Corey Miller. Uiteraard vuren kijkers vragen af over de verhouding van de realiteit tot fictie in deze serie over misdaadonderzoek. Boeiend.
Ook het hier bekende Survivor, inmiddels aan de elfde episode bezig, in Guatemala, heeft blogs, evenals prime time series als How I Met Your Mother en Ghost Whisperer, waar schrijver James Vanb Praag de geheimen van de 'andere kant' van het universum belicht.
Komende weken moeten daar blogs bijkomen voor andere belangrijke titels van de zender zoals Threshold en Amazing Race en NCIS.
Het doel van de blogs is drieledig:
- De binding met programma's vergroten
- Kijker serieuzer nemen
- Verkeer naar de site laten groeien.
Ook gaat CBS de audio van populaire programma's, zoals nieuws en sport, via iTunes verspreiden, om publieke te bereiken dat geen tijd had of heeft om de programma's op tv te zien.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid