Overslaan en naar de inhoud gaan

TV-marketing met weblogs

In de poging de gang bergafwaarts te stuiten heeft tv-netwerk CBS de weblog in de strijd gegooid. De tv-sterren worden geacht met hun…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In de poging de gang bergafwaarts te stuiten heeft tv-netwerk CBS de weblog in de strijd gegooid. De tv-sterren worden geacht met hun publiek te gaan communiceren, zo . Ook distributie via iTunes is een vernieuwing.

related partner content for mobile comes here

heeft al een redactieweblog onder de naam waarin ze verantwoording aflegt over gemaakte keuzes, voornamelijk met het nieuws.

Maar de directie heeft besloten om de blog in te zetten voor de marketing van de andere programma's die er lopen. Zo heeft het ook in Nederland populaire CSI: Miami nu een , Corey Miller. Uiteraard vuren kijkers vragen af over de verhouding van de realiteit tot fictie in deze serie over misdaadonderzoek. Boeiend.

Ook het hier bekende , inmiddels aan de elfde episode bezig, in Guatemala, heeft blogs, evenals prime time series als en , waar schrijver James Vanb Praag de geheimen van de 'andere kant' van het universum belicht.

Komende weken moeten daar blogs bijkomen voor andere belangrijke titels van de zender zoals en en .

Het doel van de blogs is drieledig:
- De binding met programma's vergroten
- Kijker serieuzer nemen
- Verkeer naar de site laten groeien.

Ook gaat CBS de audio van populaire programma's, zoals nieuws en sport, via iTunes verspreiden, om publieke te bereiken dat geen tijd had of heeft om de programma's op tv te zien.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in