Overslaan en naar de inhoud gaan

De ongekende mogelijkheden van MSN Messenger

De ongekende mogelijkheden van MSN Messenger
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Adverteerders hebben de gewoonte de consument op te zoeken. Daar waar de consument is, wil de adverteerder adverteren. Idemdito voor 'MSN'. De jeugd zit immers op 'MSN'. Wat hiermee wordt bedoeld: De jeugd zit op MSN Messenger. Hier is de ruimte voor adverteren echter heel beperkt. De vraag is daarnaast of de jeugd nog op adverteerders zit te wachten of liever een merk wil dat naar ze luistert en faciliteert. MSN Messenger heeft gigantische mogelijkheden, bijvoorbeeld voor het bouwen van een persoonlijke relatie.

related partner content for mobile comes here

Om een persoonlijke één op één dialoog op te bouwen kunnen merken proberen een plaats te winnen in de buddy-lijst van consumenten. In een eenvoudige dialoog kan de consumenten antwoorden krijgen op vragen als 'wat kost ...' of 'is mijn bestelling al verzonden', of 'waar is mijn pakketje?'. Merken kunnen immers de indivuele consument herkennen en de persoonlijke dialoog laten aansluiten op eerdere communicatie en transactie-informatie die is opgeslagen in het CRM systeem.

Vanuit de persoonlijke dialoog kan een merk voorzichtig 'aanbiedingen' doen. In de buddy list, het altijd zichtbare dashboard van MSN Messenger, is ruimte voor een extra omschrijving. Merken zouden in dit zinnetje 'reclame' kunnen plaatsen. Bijvoorbeeld: 'Vandaag melk voor de halve prijs'. Ook in een chatdialoog kan een persoonlijk merk suggesties doen. Initiatief nemen is op de korte termijn waarschijnlijk nog moeilijk te realiseren. De chatbot suggereerde mij eens spontaan om een ringtone te kopen. Op mijn vrij expliciete waarschuwingen (a la 'rot op trut') reageerde Alice keurig in Messenger stijl (emoticon met gesnoerde mond). Goed uitgevoerd. Echter, daarna kwam ze tot twee keer toe opnieuw mijn leven binnen met dezelfde aanbieding. Niet goed geluisterd van Alice. Alice is nu geblokt en kan mijn leven niet meer binnendringen. Merken die deze dialoog wel beheersen, wel goed luisteren, hebben geweldige kansen.

Ik geloof heilig in MSN Messenger. Het laat zien hoe persoonlijke merkcommunicatie er in de toekomst uit gaat zien. Een eerder artikel op Molblog wijdde ik al aan de functie. Ik zal binnenkort op Molblog een aantal artikeltjes publiceren over de grafische mogelijkheden van MSN Messenger, het bouwen van gevoel in MSN Messenger en de mogelijheden van de Nederlandse marketeer voor MSN Messenger.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in