Overslaan en naar de inhoud gaan

Minder kijkers Publieke Omroep

Het verlies van het voetbal en programma's als Kopspijkers aan Talpa heeft zorgt ervoor dat steeds minder mensen naar de Publieke Omroep…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit de Imagobarometer van koepelorganisatie Publieke Omroep. Het marktaandeel van de drie zenders daalde de afgelopen maanden van ruim 38 procent naar 32 procent. Desondanks is de waardering van Nederlanders voor de Publieke Omroep gestegen. In 2004 had 46 procent van de kijkers nog een voorkeur voor de commerciële zenders tegen 33 procent voor de publieke omroepen. Een jaar later zijn die percentages gelijk: 38.

related partner content for mobile comes here

Publieke Omroep noemt de eigen bedreigde positie, door weinig gunstige plannen van het kabinet en de komst van Talpa, als mogelijke verklaring voor uitslag. ‘Mogelijk zijn mensen zich bewuster geworden van de functie van de Publieke Omroep', zegt bestuursvoorzitter Harm Bruins Slot (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in