
De vooralsnog naamloze zoeker zou zich puur gaan richten op het (via RSS) doorzoeken van advertenties op vacature- en advertentiesites, sites als Marktplaats.nl en Speurders.nl.
Het bedrijf heeft zich ooit tot taak gesteld alle informatie van de wereld (en daar buiten?) te indexeren en eenvoudig doorzoekbaar te maken.
Vacatures
(Marketing-) en Communicatiemanager
Hanab Energy SolutionsAdviseur arbeidsmarkt RDW Toezicht en Beoordeling
RDWMarketing Manager (Maternity Cover – 6 Months)
ArtipoppeEn daartoe zijn ze al aardig onderweg. Het bedrijf meldt sinds kort niet meer onderaan de homepage hoeveel webpagina's ze indexeert.
"Drie keer meer dan de concurrentie", aldus opperbaas Eric Schmidt.
De melding dat Google de ogen heeft laten vallen op advertentiesites is afkomstig van de doorgaans goed geinformeerde classifieds-onderzoeker Classified Intelligence.
En enkele uitbaters van advertentiesites beamen tegenover Paidcontent.org inderdaad in gesprek te zijn met Google daarover.
Beslissingen hebben de bedrijven vooralsnog niet genomen, maar niets staat Google natuurlijk in de weg om de RSS-feeds van welke advertentiesite dan ook te indexeren en via een aparte site doorzoekbaar te maken.
Technorati heeft immers ook geen enkele weblogger gevraagd of het bedrijf de feeds van de bloggers mag doorzoeken.
Bovendien, en niet onbelangrijk, heeft Google dusdanig veel gebruikers dat een aparte advertentiezoeker de advertentiesites alleen maar meer bezoek en dus omzet kan opleveren.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee