Overslaan en naar de inhoud gaan

Paul Polman: 'De consument wil eenvoud'

Dit najaar nam Paul Polman, directeur van Procter & Gamble voor West Europa, afscheid van het bedrijf waar hij 25 jaar werkte.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

dat hij CFO bij concurrent wordt.

related partner content for mobile comes here

In het Tijdschrift voor Marketing van deze maand, dat deze week verschijnt, een afscheidsinterview met de man die tot nu .

Op de vraag waarom discounters Lidl en Aldi het wél goed doen en veel A-merkfabrikanten zoals Unilever en ook Nestlé, niet, zegt Polman:
'De consument wil eenvoud. Lidl en Aldi hebben maar 800 tot 1200 merken en dat is genoeg voor 70 tot 80 procent van de behoeften van de boodschapper. Die heeft helemaal geen zin om een half uur in de file te gaan staan en verward te worden door allerlei promoties en veel te veel keuzes. Een grote groep mensen heeft behoefte aan een simpelere shopping experience. Discounters geven die: dicht bij huis, klein aanbod, snel erin en eruit.

'En het zijn wel degelijk merken die ze verkopen; hún merken, maar voor de consument zijn dat merken. Het is duidelijk dat we in de richting gaan van minder merken en meer consolidatie van merken. Pampers is daar een voorbeeld van, dat is geen luiermerk meer, maar zit in baby development. We hebben Kandoo van Pampers ontwikkeld dat in bijkomende behoeften voorziet'.

Voor het moet je wachten tot woensdag.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in