Overslaan en naar de inhoud gaan

Niet te voorzichtig met vergelijken

Vergelijkende reclame is niet overal even populair. Toch lijkt het erop dat de reserves die in veel landen bestaan wat overdreven zijn.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Er is maar weinig bekend over de houding van consumenten ten aanzien van vergelijkende reclame. Op Amerika na, waar deze vorm van reclame het meest voorkomt, tasten we behoorlijk in het duister als het erom gaat te bepalen wat het publiek ervan vindt als adverteerders zich openlijk tegen elkaar afzetten. Dat er in veel landen reserves bestaan tegen vergelijkende reclame, wordt meestal verklaard uit culturele elementen. Zo zouden adverteerders in Azië er niet verstandig aan doen de vloer aan te vegen met de concurrentie omdat dat strijdig is met de beleefdheidscodes. Een vergelijkend onderzoekje onder studenten in Amerika en in Thailand wijst echter in een andere richting. Tegen de verwachting in bleek dat de Thaise studenten redelijk positief stonden tegenover vergelijkende reclame. Of dat nu komt omdat deze vorm van reclame voor hen relatief nieuw is, of omdat de culturele verschillen geleidelijk afkalven, valt moeilijk te zeggen. Maar misschien dat wat meer competitie in de reclame in Azië geen kwaad kan.

related partner content for mobile comes here

Bron: Journal of Advertising

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in