Vriendennetwerk Hyves verwelkomt de commercie
Hyves geeft per 1 oktober adverteerders toegang tot het sociale netwerk van Nederland.
Merken krijgen hierdoor een scala aan mogelijkheden voor virale concepten, targeting en interactie met een zeer interessante doelgroep in een unieke sociale context, aldus Hyves.
Vacatures
Allround Marketeer
CovetrusCampagneleider fondsenwerving
Natuur & MilieuSenior communicatieadviseur Milieu & Veiligheid
Rijksinstituut voor Volksgezondheid en MilieuHyves zegt Nederland's snelst groeiende online community te zijn met 1,2 miljoen leden (waarvan 500.000 in Nederland) en maandelijks 100 miljoen pageviews één jaar na de oprichting.
Adverteren op Hyves was tot nu toe niet mogelijk. Ter behoud van de unieke sfeer van een communicatieplatform voor vrienden, zijn na overleg met leden en adverteerders tien richtlijnen opgesteld.
De mogelijkheden die Hyves biedt zijn de volgende:
Targeting ? Iedere bezoeker is ingelogd. Persoonsgegevens zijn accuraat, omdat deze op de profielen zichtbaar zijn. Dit biedt adverteerders nauwkeurige targeting mogelijkheden op leeftijd, geslacht, woonplaats en interesse, en maakt advertenties voor de Hyvers (leden van Hyves) relevanter.
Viraal platform ? Hyves is binnen 1 jaar gegroeid van 0 naar 1,2 miljoen leden en 100 miljoen pageviews per maand (top 15 positie van best bezochte Nederlandse websites). Dit is mede veroorzaakt door de virale structuur van 1ste, 2de en 3de graads vriendennetwerken.
Adverteerders kunnen deze structuur nu inzetten voor hun merk, mits interessant genoeg voor de Hyvers.
Interactie & ambassadorships ? Adverteerders kunnen toetreden tot het netwerk door een eigen profiel of hyve (club) met extra mogelijkheden aan te maken. Zo kunnen zij mini communities over hun merk starten en de dialoog aangaan met hun doelgroep. Hyvers kunnen zo hun identiteit verder uitdragen door zich te associëren met hun favoriete merken.
Nieuwe technologie ? Als multimediaal platform introduceert Hyves de komende maanden een aantal innovaties voor o.a. mobiel internet. De innovators onder de adverteerders kunnen met Hyves vroeg op de leercurve stappen.
Met een aantal A-merken waaronder mobiele operators, retailers en filmmaatschappijen lopen inmiddels gesprekken over samenwerking. Canon zal als een van de eerste merken van start gaan met fotosponsoring.
Per 1 september is Gijs van der Klei van Mediaedge:cia aangetrokken om samen met adverteerders en bureaus nieuwe concepten te ontwikkelen. 'Wij zochten iemand met een achtergrond als adviseur in plaats van sales. Met meer dan 5 jaar ervaring met waarde creatie voor adverteerders bij oa Mediaedge en @breakaway brengt Gijs een schat aan ervaring binnen', zegt Raymond Spanjar, medeoprichter van Hyves.
Daarnaast gaat Hyves met WebAds samenwerken voor de exploitatie. Tjeerd Kooij, directeur van WebAds: 'Hyves is een fenomeen. Honderdduizenden bezoekers sluiten zich aan bij het vriendennetwerk dat bruist van de sociale activiteiten, zoals foto's en berichten uitwisselen, weblogs, afspraken maken, oude vrienden terugvinden en nieuwe vrienden ontmoeten. Vooral scholieren, studenten en jonge professionals zijn actief op Hyves. Voor WebAds is deze community heel interessant, niet alleen door de grote omvang en de snelle groei van 30 procent per maand, maar vooral door de gedetailleerde kennis die Hyves over haar leden heeft. WebAds maakt het mogelijk voor adverteerders om hele specifieke doelgroepen binnen deze community te bereiken. Bovendien biedt Hyves zeer veel mogelijkheden voor adverteerders om de dialoog aan te gaan met hun doelgroep. Adverteerders kunnen bijvoorbeeld zelf 'hyves' starten waarbinnen zij met hun doelgroep kunnen interacteren.'
Tien geboden
Om op lange termijn maximale waarde te creëren voor leden èn adverteerders zijn in overleg met de leden, en na gesprekken met adverteerders, 10 uitgangspunten opgesteld voor adverteren in een sociale community, de Tien Geboden voor Hyverteerders:
1. GIJ ZULT DEN HYVER IETS BIEDEN
Ieder lid voegt waarde toe aan de community door zijn aanwezigheid en content. Van Hyverteerders wordt hetzelfde verwacht.
2. HYVERS KRIJGEN KORTING
3. DEN HYVER HEEFT HET LAATSTE WOORD
Onder iedere advertentie staat een link waarmee Hyvers kunnen stemmen en hun mening kunnen geven. De leukste banner van de maand krijgt extra views en wordt genomineerd voor de Gouden Hyver, jaarlijks uitgereikt in mei. De adverteerder met de irritantste banner krijgt gratis een liefdevol consult, en adverteren met deze banner zal niet meer mogelijk zijn.
4. MAXIMAAL 1 POSITIE PER PAGINA
5. EEN MEERDERHEID VAN DE PAGINAS BLIJFT VRIJ VAN GROTE UITINGEN.
Zo blijft de surf ervaring van de Hyver onveranderd en wordt exclusiviteit en maximale exposure voor de adverteerder gecreëerd.
6. AANBIEDERS VAN SAMPLES, PREMIERE KAARTJES EN ANDERE DOUCEURTJES KRIJGEN EXTRA VIEWS IN EEN SPECIAAL GETARGET TRYVERTISING FORMAT
7. GIJ ZULT GEEN VALSE GETUIGENISSEN SPREKEN TEGEN DE HYVERS
Dubieuze claims, kleine lettertjes, verborgen kosten ? Hyves Headquarters weert dubieuze adverteerders aan de poort.
8. GEEN POP-UPS, POP-UNDERS, LAY OVERS OF EENIG ANDERE BLOEDDRUKVERHOGENDE UITING
9. GIJ ONTMOET ZOALS GIJ DOET
10. GIJ ZULT U ONTHOUDEN VAN RAASKALLENDE, PSYCHOPATISCHE KIKKERS, EROTISCH DANSENDE NIJLPAARDEN OF ANDERSZINS ZWAKZINNIGE DIEREN
Met een gemiddelde leeftijd van 22 jaar en een goede vertegenwoordiging van 25 jaar en ouder is Hyves het netwerk voor jong volwassenen.
Hyves is opgericht door Koen Kam, medeoprichter HubHop, en Floris Rost van Tonningen en Raymond Spanjar, de oprichters van IEX.nl.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid