Overslaan en naar de inhoud gaan

Tv zoals tv bedoeld is

Kijken wat je wilt wanneer je wilt. Het is wellicht de toekomst van tv.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een ‘tv-on-demand’-aanbieder als Akimbo zou zomaar de Google of de iTunes van morgen kunnen zijn. Dat voorspelt althans technologie-trendwatcher Peter Lewis van Fortune. Het model van Akimbo: de klant koopt een settopbox à raison van 100 tot 200 dollar, betaalt 10 dollar per maand aan abonnementskosten en daarnaast soms 50 cent tot 10 dollar extra per download. Het aanbod van Akimbo is op dit moment nog op z’n zachtst gezegd beperkt in kwantiteit én kwaliteit – slechts 2000 titels, en dan voornamelijk het betere B-werk, waaronder filmtrailers, bedrijfsfilms, oude CNN-uitzendingen, documentaires over merkwaardige onderwerpen (zoals biljarts), scènes uit tweederangs pornofilms en andere, zoals Akimbo het formuleert, ‘fascinerende nieuwe programma’s die niet worden gedistribueerd via de bestaande kanalen’. Vooralsnog is het aanbod bizar – en de technologie krakkemikkig – maar toch… Tv-on-demand gaat waarschijnlijk een revolutie teweegbrengen in de manier waarop we tv kijken. Lewis voorspelt Akimbo en/of soortgelijke aan-bieders als Netflix, Comcast, SBC, TiVo en Time Warner een grote toekomst.

related partner content for mobile comes here

Bron: Fortune

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in