Tv zoals tv bedoeld is
Een ‘tv-on-demand’-aanbieder als Akimbo zou zomaar de Google of de iTunes van morgen kunnen zijn. Dat voorspelt althans technologie-trendwatcher Peter Lewis van Fortune. Het model van Akimbo: de klant koopt een settopbox à raison van 100 tot 200 dollar, betaalt 10 dollar per maand aan abonnementskosten en daarnaast soms 50 cent tot 10 dollar extra per download. Het aanbod van Akimbo is op dit moment nog op z’n zachtst gezegd beperkt in kwantiteit én kwaliteit – slechts 2000 titels, en dan voornamelijk het betere B-werk, waaronder filmtrailers, bedrijfsfilms, oude CNN-uitzendingen, documentaires over merkwaardige onderwerpen (zoals biljarts), scènes uit tweederangs pornofilms en andere, zoals Akimbo het formuleert, ‘fascinerende nieuwe programma’s die niet worden gedistribueerd via de bestaande kanalen’. Vooralsnog is het aanbod bizar – en de technologie krakkemikkig – maar toch… Tv-on-demand gaat waarschijnlijk een revolutie teweegbrengen in de manier waarop we tv kijken. Lewis voorspelt Akimbo en/of soortgelijke aan-bieders als Netflix, Comcast, SBC, TiVo en Time Warner een grote toekomst.
Bron: Fortune
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid