Overslaan en naar de inhoud gaan

Chinese tv-reclame: traditioneel en terughoudend

Steeds meer Westerse adverteerders wagen zich op Chinese bodem. Reden te meer om de verschillen tussen Chinese en Westerse tv-reclame onder…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Reclame moet aansluiten bij de belevingswereld van de cultuur waarop de reclame zich richt. Logisch dus dat tv-reclame in China heel anders is dan we in het Westen gewend zijn. Maar waar zitten die verschillen nu in? Een vergelijking leert dat reclame in China meer op traditie en geschiedenis gericht is. Terwijl de Amerikaanse adverteerder vaak meteen duidelijk maakt waarom zijn product beter is dan dat van de concurrentie, is men in China terughoudender. Tot zover weinig reden voor verbazing. Wat wel opvalt bij de vergelijking is dat Amerikaanse commercials meer groepsgericht zijn. Dat lijkt strijdig met het feit dat de Westerse cultuur individualistischer is dan die van China. Toch is het niet zo vreemd. Om te laten zien dat iemand met zijn nieuwe aankoop goede sier maakt, moet je ook die anderen laten zien. En Chinese tv-reclame beperkt zich nu vaak tot het tonen van het product, net als in de begindagen van de tv-reclame hier.

related partner content for mobile comes here

Bron: Journal of Advertising

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in