Coca-Cola wereldwijd naar Wieden + Kennedy


Begin oktober had marketingdirecteur Mary Minnick acht bureaus gekozen die de finale van de pitch konden ingaan: naast United Group en W+K waren dat Ogilvy & Mather, Publicis, McCann-Erickson, plus Mother en Naked en Amoeba voor het niet-traditionele deel.
De top van Coca-Cola hamert erop dat de wereldwijde ‘opdracht’ met name om de prestige gaat en niet zozeer om de financiën. Het bedrag wordt dan ook niet bekendgemaakt. Toch krijgt Wieden + Kennedy vele miljoenen als toelage. W+K gaat nu waarschijnlijk een wereldwijd marketingplatform creëren, vergelijkbaar met wat McDonald’s deed met de ‘I’m lovin’ it’-campagne. Dat betekent dat de bureaus lokaal het mondiale werk zullen vertalen naar hun regio.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSEerder ging het colamerk (waarde 150 miljoen dollar) in Noord-Amerika al naar Wieden + Kennedy, Portland. Het account was afkomstig van Berlin Cameron & Partners, New York.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid