Overslaan en naar de inhoud gaan

Omzet thuis winkelen stijgt met 22 procent

De totale omzet uit thuis winkelen steeg in de eerste helft van 2005 naar 1,61 miljard euro. Dat bete-kent een stijging van 22 procent ten…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat meldt Thuiswinkel.org. De sterke toename is volgens de organisatie bijna volledig toe te schrijven aan de stijging van online consumentenbestedingen die met 37 procent groeide naar ruim € 1 miljard. Ruim 66 procent van de omzet van de Nederlandse thuiswinkelmarkt (internet, catalogus, post, telefoon, et cetera) wordt inmiddels via internet gerealiseerd. Nederland is daarmee koploper in Europa.

related partner content for mobile comes here

In de eerste helft van 2005 stegen de aankopen via internet als bestel- en verkoopkanaal naar 1,1 miljard, een stijging van 37 procent ten opzichte van de eerste helft van 2004. Ook nieuwe toetreders tot de markt, variërend van traditionele detailhandel tot financiële dienstverleners, dragen bij aan de snelgroeiende omzetstijging.

De cijfers voor verkopen op afstand, waarin alle verkoopkanalen gemeten zijn, maken onderdeel uit van de Thuiswinkel Markt Monitor en zijn tot stand gekomen in samenwerking met Blauw Research en mede gebaseerd op cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek. De 250 leden van de branchevereniging Thuiswinkel.org vertegen-woordigen ruim 70 procent van de totale Nederlandse thuiswinkelmarkt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in