Omzet thuis winkelen stijgt met 22 procent
Dat meldt Thuiswinkel.org. De sterke toename is volgens de organisatie bijna volledig toe te schrijven aan de stijging van online consumentenbestedingen die met 37 procent groeide naar ruim € 1 miljard. Ruim 66 procent van de omzet van de Nederlandse thuiswinkelmarkt (internet, catalogus, post, telefoon, et cetera) wordt inmiddels via internet gerealiseerd. Nederland is daarmee koploper in Europa.
In de eerste helft van 2005 stegen de aankopen via internet als bestel- en verkoopkanaal naar 1,1 miljard, een stijging van 37 procent ten opzichte van de eerste helft van 2004. Ook nieuwe toetreders tot de markt, variërend van traditionele detailhandel tot financiële dienstverleners, dragen bij aan de snelgroeiende omzetstijging.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaDe cijfers voor verkopen op afstand, waarin alle verkoopkanalen gemeten zijn, maken onderdeel uit van de Thuiswinkel Markt Monitor en zijn tot stand gekomen in samenwerking met Blauw Research en mede gebaseerd op cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek. De 250 leden van de branchevereniging Thuiswinkel.org vertegen-woordigen ruim 70 procent van de totale Nederlandse thuiswinkelmarkt.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid