Overslaan en naar de inhoud gaan

Wake-up call van Diabetes Fonds

Het Diabetes Fonds voert sinds deze week onder de titel ‘Lang zal je leven’ een landelijke voorlichtingscampagne over de ernst van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In totaal telt Nederland momenteel 600.000 mensen met diabetes. Dat is 26 procent meer dan in 2000. Daarnaast zijn er nog 250.000 mensen die diabetes hebben, maar dat nog niet weten. Nederlanders onderschatten volgens het fonds hun kans op diabetes. De campagne die draait om 'meer weten' moet misverstanden rondom diabetes wegnemen en ook jongere Nederlanders wijzen op de gevaren van diabetes. Die campagne bestaat uit radiocommercials, dagbladadvertenties en posters op straat die Nederland verwijzen naar de site . Via deze link komen mensen op de site van het fonds waar ze een online een risicotest kunnen doen. Op de site staat bovendien volop informatie over hoe de kans op ziekte kan worden verkleind. Daarnaast is er onder meer een nieuw voorlichtingsboekje ontwikkeld en heeft het fonds meegewerkt aan het boek ‘Diabetes voor Dummies’. Voorts participeert het fonds in een grote landelijke voorlichtingscampagne over diabetes die in het voorjaar van 2006 van start gaat.

related partner content for mobile comes here

De confronterende aanpak in de radio- en tv-commercials is niet bij iedereen goed gevallen. Bij de faq’s op de website antwoordt het fonds op de vraag ‘Waarom laten jullie enge dingen zien over diabetes?’: "We begrijpen dat het naar is voor iemand die zelf te maken heeft met diabetes om te worden geconfronteerd met mogelijke ernstige gevolgen van diabetes. Het is niet niks om diabetes te hebben. Helaas zijn er nog heel veel mensen die niet weten dat diabetes ernstig kan worden. Dat is gebleken uit grote enquêtes. Om die mensen duidelijk te maken dat diabetes bepaald niet onschuldig is, moeten we helaas deze indringende boodschap brengen. Zodat mensen zich echt goed gaan realiseren dat ze er beter alles aan kunnen doen om diabetes te voorkomen of het op tijd te ontdekken en te behandelen. En we drukken mensen met diabetes graag op het hart dat als ze diabetes hebben, ze zelf vaak nog veel kunnen doen om hun kans op ernstige gevolgen te beperken. Andere manieren van communiceren blijken minder goed te werken."

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in