Overslaan en naar de inhoud gaan

Scholieren leveren input Kennisnet campagne

Na de herfstvakantie lanceert Kennisnet een nieuwe najaarscampagne voor scholieren in het voorgezet en middelbaar beroepsonderwijs.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De voorbereiding en creatieve uitwerking van deze campagne is tot stand gekomen in nauwe samenwerking met de jongeren zelf. De publieke internetdienstverlener voor en door het onderwijs wil jongeren ook inhoudelijk meer betrekken bij de ontwikkeling van nieuwe producten en diensten. Vandaar ook dit initiatief.

related partner content for mobile comes here

Ter voorbereiding op de campagne sprak Kennisnet met ruim duizend jongeren uit de doelgroep via hun ‘eigen’ medium MSN. De ideeën uit de brainstormsessies, die werden georganiseerd via ontheFloor.nl, vormden de start voor de ontwikkeling van de campagne. De opdracht luidde: communiceer de inhoudelijke kwaliteiten van Kennisnet en zorg dat scholieren de Kennisnet producten en -diensten gaan gebruiken. De mede door jongeren ontwikkelde creatieve concepten en de mediastrategie zijn vervolgens weer, via internet, bij de duizend jonge brainstormers getoetst en op basis van hun feedback bijgesteld.

Voor de campagne worden de inhoudelijke voordelen van Kennisnet gecommuniceerd via posters en freecards op de scholen in het voortgezet en middelbaar beroepsonderwijs, advertenties in jongerenbladen en een omvangrijke bannercampagne. De campagne illustreert wat leerlingen kunnen doen met de tijd die ze besparen door met Kennisnet hun schoolwerk te maken. Zo kunnen ze in vijf eenvoudige stappen online hun werkstuk maken om zich daarna volledig storten op stap zes: de ‘opmaak en lay-out voor het weekend’. De scholieren, die hebben meegewerkt, komen ook op foto’s in de posters en advertenties terug. De campagne kwam tot stand in samenwerking met het in jongerencommunicatie gespecialiseerde reclamebureau JuniorSenior,

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in