Scholieren leveren input Kennisnet campagne


De voorbereiding en creatieve uitwerking van deze campagne is tot stand gekomen in nauwe samenwerking met de jongeren zelf. De publieke internetdienstverlener voor en door het onderwijs wil jongeren ook inhoudelijk meer betrekken bij de ontwikkeling van nieuwe producten en diensten. Vandaar ook dit initiatief.
Ter voorbereiding op de campagne sprak Kennisnet met ruim duizend jongeren uit de doelgroep via hun ‘eigen’ medium MSN. De ideeën uit de brainstormsessies, die werden georganiseerd via ontheFloor.nl, vormden de start voor de ontwikkeling van de campagne. De opdracht luidde: communiceer de inhoudelijke kwaliteiten van Kennisnet en zorg dat scholieren de Kennisnet producten en -diensten gaan gebruiken. De mede door jongeren ontwikkelde creatieve concepten en de mediastrategie zijn vervolgens weer, via internet, bij de duizend jonge brainstormers getoetst en op basis van hun feedback bijgesteld.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSVoor de campagne worden de inhoudelijke voordelen van Kennisnet gecommuniceerd via posters en freecards op de scholen in het voortgezet en middelbaar beroepsonderwijs, advertenties in jongerenbladen en een omvangrijke bannercampagne. De campagne illustreert wat leerlingen kunnen doen met de tijd die ze besparen door met Kennisnet hun schoolwerk te maken. Zo kunnen ze in vijf eenvoudige stappen online hun werkstuk maken om zich daarna volledig storten op stap zes: de ‘opmaak en lay-out voor het weekend’. De scholieren, die hebben meegewerkt, komen ook op foto’s in de posters en advertenties terug. De campagne kwam tot stand in samenwerking met het in jongerencommunicatie gespecialiseerde reclamebureau JuniorSenior,
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid