Overslaan en naar de inhoud gaan

Commercialmoeheid in het land van reclame

De Amerikaanse kijker is het zat. Amerikaanse omroeporganisaties stoppen steeds meer reclameblokken in hun programmering (ABC komt nu met…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In 1996 bevatte een uur primetime gemiddeld 9:53 minuten aan commerciële mededelingen, in 2004 15:48 minuten (bron ). Veel omroepen ontvangen dan ook steeds meer klachten over de reclameclutter. En wat doen ze ermee?

related partner content for mobile comes here

De commerciële directeur van ABC gaf nogal vreemde reactie: 'Het publiek zal onze programma's wel vreselijk goed vinden als ze zo massaal gaan klagen over reclameblokken, anders zou het ze niet opvallen.' Zijn adverteerders zullen hier toch iets anders over denken.

En nu sluit Apple ook nog allerlei deals met de omroepen en producenten, zoals Disney. Desperate Housewives en Lost zijn een dag na uitzending te downloaden op de nieuwe , via iTunes, voor 1,99 dollar per download. En daar komen binnenkort nog veel meer programma's bij.

De pay-per-view dienst zal een goede inkomstenbron blijken voor de omroepen (indien de nieuwe iPod aanslaat bij de consument natuurlijk), maar voor marketeers die zweren bij televisiecommercials is het (weer) slecht nieuws, want er past geen reclamefilmpje op een download.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in