Overslaan en naar de inhoud gaan

Google Zeitgeist 2005 dag 1

Eindelijk was het zover. Op woensdag 26 oktober begon Google Zeitgeist. Na het ontbijt bij Google trapte host James Fallows af om 8:30. De…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Tweede spreker was Barry Miller, chairman van gigant InterActiveCorp, o.a. eigenaar van Match.com en Ticketmaster. Hij gaf aan dat op internet alles start bij de bar of box. Hiermee bedoelde hij dat de serachbox komende jaren een nog prominentere rol op internet gaat spelen, omdat iedereen steeds weer naar iets op zoek is: van partner tot tickets, van een huis tot producten.

related partner content for mobile comes here

Ook gaf Barry in het hol van de leeuw aan: sites als AskJeeves geven een specifiek antwoord op je vraag, terwijl Google en andere zoekmachines je alleen bedienen met 50 of meer links. Ook zei Barry: Google isn't great marketing, it's great direct sales.

Verder adviseerde hij nieuwe merken om de productnaam van hun core business te claimen, om de concurrentie het gras voor de voeten weg te maaien. Bedrijven als Match en Ticketmaster zeggen in de merknaam direct wat hun core business is.

Over self-publishing en user generated content zei hij: "werkt wel in de blogosfeer, maar niet in mass-media". Ook waarschuwde hij merken: het is nu innoveren, of er over een paar jaar niet meer zijn. Kortom, het credo van Barry Miller was overduidelijk: innovate today, or die tomorrow!

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in