Google Zeitgeist 2005 dag 1


Tweede spreker was Barry Miller, chairman van gigant InterActiveCorp, o.a. eigenaar van Match.com en Ticketmaster. Hij gaf aan dat op internet alles start bij de bar of box. Hiermee bedoelde hij dat de serachbox komende jaren een nog prominentere rol op internet gaat spelen, omdat iedereen steeds weer naar iets op zoek is: van partner tot tickets, van een huis tot producten.
Ook gaf Barry in het hol van de leeuw aan: sites als AskJeeves geven een specifiek antwoord op je vraag, terwijl Google en andere zoekmachines je alleen bedienen met 50 of meer links. Ook zei Barry: Google isn't great marketing, it's great direct sales.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSVerder adviseerde hij nieuwe merken om de productnaam van hun core business te claimen, om de concurrentie het gras voor de voeten weg te maaien. Bedrijven als Match en Ticketmaster zeggen in de merknaam direct wat hun core business is.
Over self-publishing en user generated content zei hij: "werkt wel in de blogosfeer, maar niet in mass-media". Ook waarschuwde hij merken: het is nu innoveren, of er over een paar jaar niet meer zijn. Kortom, het credo van Barry Miller was overduidelijk: innovate today, or die tomorrow!
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid