Stanford, Retail Ground Zero
Vandaag ben ik een dag op pad geweest met Michael Moon.
Met deze storyteller pur sang, is het altijd weer genieten. Toen hij mij ophaalde bij het Hotel in Palo Alto, vroeg hij: "wanna see Ground Zero in US Retail"? Zoals wel vaker gebeurd bij Moon, moest ik vragen wat hij precies bedoelde.
Hij vertelde dat Stanford Shopping Center het hoogste verkoopbedrag per vierkante meter per jaar realiseerde in Amerika. Laat maar zien zei ik nieuwsgierig, dus reden we naar Stanford. Al lopend door deze prachtige open shopping area vertelde Moon over de kracht van design.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaDe winkels die ik er zag, waren inderdaad een eye-opener. Van prachtige Apple store tot Starbucks, van design winkels tot Bloomingdales. En alle etalages en winkels waren een lust voor het oog qua design. Ongekend mooi voor Nederlandse begrippen.
We gingen weg zonder veel te kopen, maar toch had ik een ongekend voldaan gevoel. Ik raad retailend Nederland dan ook van harte aan om hier de ogen eens flink de kost te geven. Want dit was shoppen met een waanzinnige beleving. Zo kan het ook, zou men bij SNS Bank waarschijnlijk gezegd hebben?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid