
Het onderzoeksbureau Sport und Markt berekende het rendement aan de hand van de financiÎle inleg en de bekendheid bij voetballiefhebbers. De populariteit van AZ heeft ervoor gezorgd dat 20 procent van de ondervraagde voetballiefhebbers Frisia herkent als (shirt)sponsor van AZ.
Amev, scheidend shirtsponsor van FC Utrecht, staat op de tweede plaats. Meer voetbalkijkers herkenden de verzekeraar als geldschieter van Utrecht, 28 procent, maar in verhouding tot de investering doet Frisia het beter. Philips heeft in combinatie met PSV de meeste bekendheid, 78 procent, maar steekt veel meer geld in de sponsoring.
Vacatures
Directeur-bestuurder
PublicSpirit in opdracht van Visit FlevolandTeamleider Communicatie
KRO-NCRVBelgische Social & Content Marketeer
Kamera Express GroepDe hoofdsponsors van Ajax en Feyenoord moeten het doen met minder bekendheid. ABN Amro wordt door 69 procent van de ondervraagden met Ajax geassocieerd, bij Fortis legt 45 procent de link met Feyenoord (ANP).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee