Overslaan en naar de inhoud gaan

Frisia: hoogste rendement eredivisiesponsors

Het sportieve succes van AZ heeft ook hoofdsponsor Frisia geholpen. Het bedrijf van voorzitter Dirk Scheringa blijkt afgelopen seizoen van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het onderzoeksbureau Sport und Markt berekende het rendement aan de hand van de financiÎle inleg en de bekendheid bij voetballiefhebbers. De populariteit van AZ heeft ervoor gezorgd dat 20 procent van de ondervraagde voetballiefhebbers Frisia herkent als (shirt)sponsor van AZ.

related partner content for mobile comes here

Amev, scheidend shirtsponsor van FC Utrecht, staat op de tweede plaats. Meer voetbalkijkers herkenden de verzekeraar als geldschieter van Utrecht, 28 procent, maar in verhouding tot de investering doet Frisia het beter. Philips heeft in combinatie met PSV de meeste bekendheid, 78 procent, maar steekt veel meer geld in de sponsoring.

De hoofdsponsors van Ajax en Feyenoord moeten het doen met minder bekendheid. ABN Amro wordt door 69 procent van de ondervraagden met Ajax geassocieerd, bij Fortis legt 45 procent de link met Feyenoord (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in