Overslaan en naar de inhoud gaan

Unilever verkoopt zijn luxe parfums

Unilever heeft vandaag aangekondigd dat het zijn luxe parfums, zoals Calvin Klein en Lagerfeld, verkoopt aan het Amerikaanse Coty Inc.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De merken zijn tien jaar geleden aangekocht onder leiderschap van Morris Tabaksblat, toen Unilever nog volledig geloofde dat de luxe producten een rol konden spelen in de portfolio. Dat deden de merken in eerste instantie ook, maar de laatste jaren is er een beetje de klad in gekomen.
De groei liep terug en de luxe luchtjes leden meer dan gemiddeld van de economische terugval in Europa en de VS.

related partner content for mobile comes here

Unilever heeft ook moeite met de speciale marketingaanpak en al langer gingen er dat de zaak te koop zou worden gezet. De verkoop en marketing van dit soort producten vraagt vaak toch een ander type manager. Massamarketingkennis en kunde is zelden van nut bij merken als Calvin Klein en Lagerfeld. Unilever krijgt $800 miljoen in contanten.

Inbegrepen bij de verkoop zijn: de parfumlicenties voor Calvin Klein, Cerruti, Vera Wang, Chloé en Lagerfeld, alsmede een productie- en distributiecentrum in Mount Olive, New Jersey en een distributiecentrum in Lille, Frankrijk.

In 2004 bedroeg de wereldwijde omzet van het bedrijf in luxe parfums meer dan $600 miljoen (?490 miljoen euro).

Patrick Cescau, CEO van Unilever zegt opgelucht te zijn: 'Dit is een uitstekende strategische stap van Unilever, die volledig in lijn is met onze strategie waarbij wij ons richten op onze kerncategorieën. We zijn blij dat de sterke kanten van Unilever Cosmetics International die van Coty aanvullen en de merken in staat zullen stellen te groeien binnen een toonaangevende onderneming op het gebied van cosmetica en parfums.'

In 2000 werd Unilever Cosmetics International opgericht en zei die verantwoordelijk was voor de parfums nog: 'The demand for luxury fragrance and cosmetics products is on the rise around the world,' aldus Charles B. Strauss, president of Unilever Home & Personal Care - North America, 'and Unilever must move decisively to understand and respond to the needs and desires of our consumers.'

Strauss zei ook nog: 'The establishment of Unilever Cosmetics International is a solid indication of Unilever's commitment to the category. Our goal is to rapidly expand the Unilever portfolio of global brands to achieve top-tier status in important markets around the world.'
De tijden zijn kennelijk heel snel veranderd?.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in