Overslaan en naar de inhoud gaan

Forrester: online retail groeit met 11 procent

Online retail in Nederland groeit de komende vijf jaar jaarlijks met 11 procent. Zo zegt Forrester Research.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Online retail in Nederland groeit de komende vijf jaar jaarlijks met 11 procent. Zo zegt .

related partner content for mobile comes here

Het bureau ondervroeg hiervoor 26.000 Europeanen.

Ter vergelijking: de Amerikaanse markt zal jaarlijks met 10 procent groeien.

In het rapport ‘Western European Online Retail Forecast, 2009-2014’ geeft Forrester aan dat online retail in 2014 in 17 van de grootste West-Europese markten (Oostenrijk, België, Denemarken, Finland, Frankrijk, Duitsland, Griekenland, Ierland, Italië, Luxemburg, Nederland, Noorwegen, Portugal, Spanje, Zweden, Zwitserland en Groot-Brittannië) 114 miljard euro zal bedragen. Nu is dat 68 miljard.

Zo’n 190 miljoen Europeanen shoppen in 2014 online (nu zijn het er 141 miljoen).

In West-Europa koopt men vooral boeken, kaartjes voor evenementen en kleding. In de VS koopt men vooral kledij en accessoires, schoeisel, consumentenelektronica, computer hardware, software en randapparatuur.

In het rapport komt een duidelijk verschil naar boven tussen de meer volwassen markten in Noord-Europa en de opkomende markten in Zuid-Europa. Groot-Brittanië blijft de grootste markt met 40 miljard euro.

"De retailsector in zowel de VS als in Europa groeit de komende jaren dankzij internet’, , de samensteller van het rapport: ‘Retailers zullen een multichannelstrategie moeten ontwikkelen die nog meer tegemoet komt aan de wens van de consument om heen en weer te bewegen tussen de on- en offline wereld, en hun groeiende mobiele en social gedrag. Innovatieve retailers zullen de komende vijf jaar klanten dus gaan bedienen via al deze platforms, en niet alleen via de pc.’

Enkele uitkomsten voor Nederland:

. Nederlandse online retailinkomsten bedragen 5,2 miljard euro in 2014, het aantal shoppers telt in dat jaar 11 miljoen.
. Nederlandse consumenten shoppen meer online dan consumenten in andere West-Europese landen. Op dit moment shopt 71 procent van de Nederlandse consumenten regelmatig online.
. Van alle Europeanen hebben Nederlandse consumenten er het meeste vertrouwen in dat hun persoonlijke financiën in veilige handen zijn. Slechts 7 procent maakt zich zorgen bij een online aankoop.

Europeanen spendeerden in 2009 gemiddeld 483 euro online, in 2014 is dat 601 euro.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in