Overslaan en naar de inhoud gaan

Next2news: adverteren bij nieuwsbericht naar keuze

Het Amsterdamse mediabedrijf Next2news lanceert vandaag een nieuwe advertentiedienst: ondernemers kunnen advertenties plaatsen bij een zelf…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het Amsterdamse mediabedrijf lanceert vandaag een nieuwe advertentiedienst: ondernemers kunnen advertenties plaatsen bij een zelf gekozen nieuwsbericht. Binnen enkele minuten aldus Next2news, die zegt wereldwijd het eerste bedrijf te zijn dat deze dienst aanbiedt.

related partner content for mobile comes here

Next2news werkt hiertoe samen met zes online uitgevers: , , , , en . De lijst zal nog verder worden uitgebreid.

Hoe werkt het? Sander Koppelaar, directeur Next2news, legt uit: 'Wanneer je bij een van de deelnemende websites of via het zoeksysteem van Next2news een relevant bericht tegenkomt, kun je het direct claimen. Je maakt een advertentie aan en kiest hoe lang hij wordt weergegeven.'

Adverteerders betalen via iDeal. Prijzen verschillen per nieuwsbericht en zijn onder andere gebaseerd op het verwachte aantal lezers van dat nieuwsbericht. Berichten die langer geleden verschenen zijn, zijn lager geprijsd dan nieuwe berichten, omdat een deel van de bezoekers hier al geweest is.

Han-Menno Depeweg, uitgever van NRC.nl: 'De advertentie is direct zichtbaar voor alle lezers van het bericht op NRC.nl. De adverteerder heeft volledige controle en doordat deze de advertentie bij relevantie nieuwsberichten plaatst, wordt het voor onze bezoekers ook interessanter.'

De dienst is bedoeld voor de kleinere adverteerders en richt zich op het midden- en kleinbedrijf in Nederland. Justin Sandee, sales director online bij de Persgroep: 'Onze sites richten zich op grote adverteerders, maar we zien ook mogelijkheden voor het MKB. Met de self-service oplossing Next2news kan iedereen nu adverteren bij een zelf gekozen nieuwsbericht op Volkskrant.nl.'

De lijst uitgevers wordt verder uitgebreid, aldus Sander Koppelaar: 'We krijgen veel aanvragen van nieuwssites, online vakbladen en niche-sites die zoeken naar nieuwe bronnen van inkomsten. Zij zien, net als wij, veel mogelijkheden in het bedienen van kleinere adverteerders. Uit de aanvragen maken we een selectie die zal worden toegevoegd aan het aanbod van Next2news.'

Next2news is een initiatief van Sander Koppelaar (25), Michael Nederlof (47) en iunxi BV. Nederlof is op de achtergrond betrokken als aandeelhouder, iunxi B.V. is verantwoordelijk voor de IT.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in