Overslaan en naar de inhoud gaan

Eric Cantona ‘zwemt’ het Kanaal over in nieuwe Kronenbourg-campagne

Ogilvy & Mather Group UK ontwikkelde de campagne voor het Franse biermerk.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een maand geleden deed oud-topvoetballer Eric Cantona een oproep: wanneer meer dan 10.000 Britse supporters hun liefde zouden verklaren aan het Franse biermerk zou Cantona het Kanaal overzwemmen.

related partner content for mobile comes here

| Kronenbourg 1664

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

En wat vooraf schier onmogelijk leek, bleek toch uit te komen. Via konden fans hun steun betuigen, op de hoogte blijven en extra content bekijken.

Wie de online film bekijkt, komt er al snel achter hoe serieus de oversteek is. De film begint met een shot van Cantona, die een korte speech houdt voordat hij aan zijn zwemtocht begint. Voorzien van een ‘epische&; soundtrack rent Cantona het water in en zwemt hij tot een luxueuze jacht, waar hij de overtocht vervolgt in een warm bubbelbad.

In de extra film die Kronenbourg publiceert komt de Franse voetballer – die ooit furore maakte bij Manchester United – uiteindelijk aan in Groot-Brittannië en wordt hij opgevangen door de nodige pers. nam een risico door de campagne te voorzien van een duidelijk sarcastische ondertoon, maar door de goede executie - en de nodige zelfspot - blijft het humoristisch.

| Kronenbourg 1664

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

| Kronenbourg 1664

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Credits
Client: Kronenbourg
Title: “Le Big Swim”
Brand Director: Ifeoma Dozie, Mainstream Beers, Heineken
Agency: Ogilvy & Mather Group UK
Account Director: Harriet Harrison
Account Manager: Joey Grigg
Creative Director:  Gerry Human
Copywriter: Simon Lotze
Art Director: Miguel Nunes
Planner/CSU director: Tara Austin
Agency Producer: Ruth Darsow
Media Agency: Starcom Mediavest Group
Media Planner: Clare Street
Production company: Stink
Director: Ivan Zacharias
Audio Post-production: Sound Square
Post-production: Universal Production Partners

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in