Overslaan en naar de inhoud gaan

Nespresso stopt na 10 jaar met verkoop via Bijenkorf

Koffiemerk zet in op online en eigen winkels.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Nespresso verkoopt zijn koffie sinds 2006 via verkooppunten in de Bijenkorf, wat heeft bijgedragen aan de groei en bekendheid van het merk.

related partner content for mobile comes here

Market Director Nestle Nespresso Mark Ruijgrok geeft aan dat deze beslissing een beleidskeuze in het retailbeleid is, het is volgens hem tijd voor een volgende stap.

De meeste Nespresso-koffie wordt online verkocht.

Experimenten

Ruijgrok in De Telegraaf: ‘De Bijenkorf gaf ons een platform om met onze doelgroep in contact te komen. Ze hebben ons groot deel van de huidige consumenten aangereikt. Maar de afgelopen jaren zijn experimenten gedaan met eigen winkels en daar gaan we mee door.’

Vijf nieuwe winkels

Binnen enkele maanden zal Nespresso vijf nieuwe winkels, &;&;, in Nederland openen. Offline blijft volgens de market director belangrijk, de winkels moeten vooral voor beleving zorgen. ‘Het is wel heel afstandelijk als onze koffie alleen online wordt aangeboden, dan mis je een deel van de emotie.’

Ruijgrok geeft aan dat deze stap van Nespresso niet het einde van de samenwerking met de Bijenkorf hoeft te betekenen. Want warenhuis en koffiemerk passen volgens hem bij elkaar.

Bron: De Telegraaf

Foto: Wikipedia

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in