Overslaan en naar de inhoud gaan

BIC rekent op creatieve wijze af met 'de hipster'

Mensen kunnen naast de film een 'hulpkit' uitprinten om hun eigen omgeving 'hipstervrij' te maken.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het van origine Franse merk BIC - in Nederland vooral bekend om zijn pennen - maakte voor de Australische markt een online commercial voor zijn wegwerpscheermesjes. Hipster zijn wel vaker het mikpunt van scheermerken geweest, maar net nu de subcultuur volgens weer wat populariteit wint, opent BIC (opnieuw) de aanval.

related partner content for mobile comes here

In de stijl van een goede doelen commercial vertelt een moeder het verhaal van haar zoon die ze, door zijn hipsterachtige gedrag en uiterlijk, nauwelijks meer herkend. Aan het einde van de video wordt de hipster opgevangen door zijn naaste omgeving en helpen ze hem weer op het &;rechte&; pad.

De campagne is bedacht en ontwikkeld door en wordt gepubliceerd op de sociale kanalen van BIC.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Credits
Agency: McCann Melbourne
Client: Bic
Marketing Director - BIC Asia Pacific: Gregoire Mantoux
Brand Manager - Shavers BIC Oceania: Hermann Jaaniorg
Executive Creative Director: Patrick Baron
Associate Creative Director: Ben Davis
Art Director: Ryan Clayton
Copywriter: Patrick Trethowan
Editor: Patrick Jennings
Managing Director: Adrian Mills
Business Director: Alec Hussain
Senior Account Manager: Alex Haigh
Digital Director: Tony Prysten
Associate Digital Producer: Allison Snow
Social Lead: Chris Baker
Digital Designer: Kenneth Sahoury
Head of Broadcast: Victoria Conners Bell
TV Producer: Anne Comber
Director: Aaron Wilson
Executive Producer: Robert Stock
Production Manager: Johanna Rayner
Animation: Cameron Gough
Illustration: Maisen Hall

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in