Overslaan en naar de inhoud gaan

Supermarkten spinnen garen bij groeiende populariteit van BBQ'en

Shopper activaties rond BBQ'en scoren hoog in deelnamebereidheid.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Liefst 69% van de Nederlanders beschikt over een normale BBQ. Een buitenkeuken is in 9%, een keramische BBQ in 5% van de gevallen aanwezig. Ruim de helft van de Nederlanders BBQ’t maximaal vijf keer per jaar, zo’n 40% doet dat vaker. Een gemiddelde BBQ kent een overzichtelijk gezelschap van 7 tot 8 personen.

related partner content for mobile comes here

Deze en nog veel meer informatie komt uit het Eerste nationale BBQ Onderzoek dat marktonderzoeksbureau Trendbox met activatiebureau Activate&co heeft uitgevoerd onder een landelijk representatieve steekproef van ruim achthonderd Nederlanders tussen de 18 en 70 jaar.

Als het gaat om de aankoop van vlees voor de BBQ, wint de supermarkt (54%) het ruim van de ambachtelijke slager (29%). Met name Albert Heijn (&;Time to BBQ&;) en Emte  (&;De beste BBQ begint bij de beste slagerij van Nederland&;) slagen erin om als supers de BBQ-klant aan zich te binden. Naast vlees wordt ook steeds vaker vis (35%) en groenten (39%) op de BBQ gelegd.

Omdat BBQ een brede doelgroep aanspreekt (liefst 75% krijgt er een vakantie gevoel bij), is het interessant voor merken om hierop promotioneel aan te haken. Shopperactivaties van Jupiler (gratis BBQ Multitool), Lidl (spaar voor een gratis BBQ pakket) en Calve sauzen (&;Win een Weber&;) onderscheiden zich in door hoge deelname bereidheid bij de consument.

Ook Zo introduceerde het tv-programma “Grillmasters”. Driekwart van de respondenten zegt Grillmasters met Martijn Krabbe en Herman den Blijker een leuk en informatief programma te vinden. Ruim 60% heeft kennis opgedaan over BBQ’en die men nog niet wist! Dat kan alleen maar betekenen dat de gemiddelde grillprestaties van de Nederlander de komende tijd gaat stijgen.

Want deze latennog wel iets te wensen over, zo blijkt. Slechts één op de vijf BBQ-koks waardeert zijn eigen grillprestaties met een schoolcijfer 8 of hoger. Een even grote groep vindt zichzelf eerder een prutser. Gemiddelde is het schoolcijfer een bescheiden 6,4. 

Deze en andere feiten en meningen zijn samengevat in bijgaande infographic.

 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in