Overslaan en naar de inhoud gaan

Paul Jansen volgt Sjuul Paradijs op bij De Telegraaf

De politiek commentator was favoriet voor de functie van hoofdredacteur.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Telegraaf meldt vandaag zelf officieel dat het een nieuwe hoofdredacteur heeft: Paul Jansen (47). Hij start per 1 september. 

&;De directie en hoofdredactie kozen unaniem voor de politiek commentator, die aan het Binnenhof uitgroeide tot een journalistiek boegbeeld van de krant.&; De redactieraad steunt de voordracht.

related partner content for mobile comes here

De Telegraaf schrijft: &;Jansen is een scherp analyticus die de vinger feilloos op de zere plek legt (politici kunnen erover meepraten) en krijgt de taak om De Telegraaf een nieuw tijdperk in te leiden. De oplage van de krant liep de afgelopen jaren gestaag terug, terwijl een nieuw verdienmodel voor nieuws op internet nog niet is gevonden. Als modern mediabedrijf moet De Telegraaf op alle platformen, (krant, tablet, telefoon, tv) toonaangevend zijn, zonder dat de herkenbaarheid van de oude Telegraaf verloren gaat.

Daarvoor is het een vereiste dat de nieuwe hoofdredacteur de krant van haver tot gort kent. Met dit "Telegraaf-dna" van de nieuwe hoofdredacteur zit het wel snor, want hij doorwandelde heel wat functies bij de krant nadat hij in 1996 begon op de buitenlandredactie.&;

Jansen wacht een flinke uitdaging. De redactie gaat vernieuwen, onder meer met een nieuw redactiesysteem &;waarmee pijlsnel nieuws op alle platforms gepubliceerd kan worden&;.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in