Overslaan en naar de inhoud gaan

Twitter doet het beter dan verwacht, maar de ceo is niet tevreden

De nieuwe kwartaalcijfers zijn een meevaller voor het bedrijf.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In het tweede kwartaal van 2015 steeg de omzet met 61 procent naar 502,4 miljoen dollar. Dat is meer dan wat analisten verwachten: 481,9 miljoen dollar.

related partner content for mobile comes here

Het nettoverlies liep terug naar 136,7 miljoen dollar, een daling van 5,5 procent. Dit verlies heeft te maken met kosten die samenhangen met beloningen in aandelen.

Zonder deze kosten verdrievoudigde de winst tot zo’n 48,5 miljoen dollar, meldt Nu.nl.

Naar aanleiding van dit resultaat verhoogde het sociale netwerk dan ook de verwachting voor de gehele omzet in 2015.

Twitter haalt zijn omzet vooral uit de verkoop van advertenties, 63 procent meer dan in het tweede kwartaal van vorig jaar. Deze inkomsten komen voor 88 procent uit advertenties op tablets en smartphones.

Interim-ceo Jack Dorsey is tevreden over de voortgang van verdienmodellen voor Twitter, maar niet over de groei van het aantal gebruikers.

Het bedrijf moet zich daarom op drie gebieden verbeteren vindt hij: het Twitteraanbod moet worden versimpeld, het moet daadkrachtiger worden en de meerwaarde moet beter zichtbaar worden.

Dorsey, mede-oprichter van Twitter, sinds 1 juli interim-ceo, hij volgde Dick Costolo op die maand vertrok.

Het sociale netwerk heeft zo’n 316 miljoen gebruikers, 304 miljoen zijn volgens Twitter ‘core users’. In Nederland zijn er

Bron: ANP

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in