Overslaan en naar de inhoud gaan

Seks verkoopt toch niet, blijkt uit nieuw onderzoek

Seksuele en gewelddadige beelden werken averechts bij reclame-uitingen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Uit een nieuweblijkt dat het tonen van seks of geweld geen positief effect heeft op reclame.

related partner content for mobile comes here

Onderzoek
Een studie door The American Psychological Association analyseerde de resultaten van 53 verschillende experimenten waarbij ongeveer 8500 mensen betrokken waren. Al die experimenten onderzochten aspecten rondom de vraag of seksuele of gewelddadige media zouden helpen bij het verkopen van gepromote producten. 

Averechts
Daaruit bleek dat programma’s met seks en geweld soms zelfs een averechts effect hebben op reclame-uitingen. Hoewel seks en geweld de aandacht trekken, zijn kijkers gewoonweg meer gefocust op de seks en het geweld, dan op de reclameboodschap. 

Commercials
Er werden zowel studies onderzocht waarbij de advertentie zelf seks en geweld bevatte, als studies waarbij alleen de programma&;s om de advertentie heen zulke content bevatten. Erotische en gewelddadige commercials zelf hadden geen effect op het wel of niet herinneren van het merk. Maar de houding tegenover deze commercials was negatiever dan tegenover commercials zonder seks en geweld.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in