Overslaan en naar de inhoud gaan

Do`s en dont`s voor webshops

Internetbureau Wakoopa deed onderzoek naar het gedrag van consumenten in webwinkels. Wat blijkt ? Een groot aantal bezoekers betekent niet…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

En de werkelijke bezoeksduur- en -diepte onder je doelgroep is waarschijnlijk de beste manier om de prestatie van je webshop vast te stellen en te verbeteren.

related partner content for mobile comes here

De do’s & don'ts voor webshops volgens :

- Traffic in de webshop is geen garantie voor omzet. Diepte van het bezoek wel.
- Pay per stay zou een veel effectiever bannermodel zijn dan pay per click.
- Omdat het gemiddelde aankoopbedrag daalt in de Nederlandse webwinkels, is een betere webwinkel noodzakelijk. Met een hogere usability. Dat leidt tot diepere bezoeken en hogere conversies.
- Steek veel tijd in een goeie webshop. Je voorsprong betaalt zich uit tijdens feestdagen
- Verwacht niet dat iedere bezoeker dezelfde eisen heeft, maar maak verschillende pagina's voor verschillende doelgroepen (early adopters, ouderen, etc.).
- Denk niet dat de verschillende bezoekers zich zo gedragen als je van te voren verwacht, dus meet wie het zijn en wat ze doen.
- De ROI van een betere website: elke pageview extra betekent een (absolute) verhoging van de conversie met bijna één procent.

Het hele artikel is te lezen in

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in