Do`s en dont`s voor webshops


En de werkelijke bezoeksduur- en -diepte onder je doelgroep is waarschijnlijk de beste manier om de prestatie van je webshop vast te stellen en te verbeteren.
De do’s & don'ts voor webshops volgens Wakoopa:
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
- Traffic in de webshop is geen garantie voor omzet. Diepte van het bezoek wel.
- Pay per stay zou een veel effectiever bannermodel zijn dan pay per click.
- Omdat het gemiddelde aankoopbedrag daalt in de Nederlandse webwinkels, is een betere webwinkel noodzakelijk. Met een hogere usability. Dat leidt tot diepere bezoeken en hogere conversies.
- Steek veel tijd in een goeie webshop. Je voorsprong betaalt zich uit tijdens feestdagen
- Verwacht niet dat iedere bezoeker dezelfde eisen heeft, maar maak verschillende pagina's voor verschillende doelgroepen (early adopters, ouderen, etc.).
- Denk niet dat de verschillende bezoekers zich zo gedragen als je van te voren verwacht, dus meet wie het zijn en wat ze doen.
- De ROI van een betere website: elke pageview extra betekent een (absolute) verhoging van de conversie met bijna één procent.
Het hele artikel is te lezen in Tijdschrift voor Marketing, nr. 5 2011
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid