Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Digital designers zijn veel te bescheiden’

Initiatief ‘Dutch Digital Design’ moet einde aan underdog-rol maken.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Nederlandse designers mogen zichzelf best wat meer op de borst kloppen. Dat vinden Ronnie Besseling (Fabrique), Roel Faulhaber (DigitasLBi), Sjors van Hoof (Born05), Robbin Cenijn (DDB & Tribal Amsterdam) en Harald Dunnink (Momkai).

related partner content for mobile comes here

Zij namen deel aan een rondetafelgesprek over ‘Dutch Digital Design’, waarvan het verslag te lezen is in Adformatie 8, die vrijdag verschijnt. 

Volgens de digital designers is het nieuwe initiatief Dutch Digital Design een goede aanzet tot een zelfbewustere houding, zowel nationaal al internationaal.

Oncoventioneel

Nederlands digital design onderscheidt zich door helderheid en gestructureerdheid. Daarnaast is het sober en ook een beetje dwars. En daarmee hoeven we voor niemand onder te doen. Zelfs niet voor de internationaal toonaangevende Zweden.

Besseling: ‘Laten we dat onconventionele vooral koesteren en uitbuiten, maar er verder niet zo mee bezig zijn; alsof we de underdog zijn, en iets moeten bewijzen. Voor wie?’

Iets abstracts

Van Hoof: ‘Wij moeten in Nederland dominanter worden. In Zweden wordt zwaar op online video geleund. Klanten zetten hier nog altijd eerst in op above-the-line, en daarna pas op digital.’

Dunnink: ‘Digital wordt in de designwereld nog altijd als iets abstracts gezien. Dit initiatief, Dutch Digital Design, moet het begin worden van een heritage.’

De komende editie van Adformatie’s zusterblad Creatie, staat geheel in het teken van Dutch Digital Design. Creatie verschijnt eind deze maand.  

 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in