De winnaars van de Clio Awards op een rij
Gisteren werden in New York de Clio-Awards uitgereikt, de mondiale prijzen voor excellente advertising, design en communicatie. Advertiser of the year werd Nike. Van de Nederlandse inzendingen vielen alleen 180 Amsterdam (adidas) en Philips Cinema 21:9 in de prijzen. Wieden&Kennedy (Honda Insight Let It Shine) en UbachsWisbrun/JWT (Mini Christmas Box) moesten het doen met een shortlist-vermelding.
Speciale prijzen werden uitgereikt aan:
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
Spotta
- AlmapBBDO, Sao Paulo (Agency of the Year)
- Nike (Advertiser of the Year)
- BBDO Worldwide, New York (Network of the Year)
- MJZ, Los Angeles, New York and London (Production Company of the Year)
De Grand en gouden winnaars staan hieronder op een rij. Veel oude bekenden die je al voorbij hebt zien komen op andere prijzenfestivals. Ik heb waar mogelijk de video's erbij gezocht:
Content en contact:
• Heimat, Berlijn, categorie Media, "Go Beyond Borders" voor CNN International.
• JWT, Melbourne, categorie Overheid, "City GT" voor VicRoads.
• Three Drunk Monkeys, Sydney, categorie overheid, "The Sun Sound" voor The Cancer Council.
• Wieden + Kennedy, Portland, categorie kleding/mode/schoeisel, "Nike Livestrong and The Chalkbot" voor Nike Livestrong.
Interactive:
• AKQA, Washington, categorie Innovative Use Of Technology, "Virtual Box Simulator" voor US Postal Service.
• Crispin Porter + Bogusky, Boulder (Colorado)., categorie Innovative Use Of Technology, "Twelpforce" voor Best Buy.
• Crispin Porter + Bogusky Europe, Göteborg, categorie Fresh Approach, "Magical X-mas Cards" voor Zweedse Post.
• Definition 6, Atlanta, categorie Viral - Beverages/Non-Alcoholic, "Happiness Machine Video" voor Coca-Cola.
• Farfar, Stockholm, categorie Fresh Approach, "The World's Biggest Signpost" for Nokia.
• Tribal DDB, Londen, categorie Online Games, "Monopoly City Streets" voor Hasbro.
Geintegreerde campagnes:
• TBWA\Hunt\Lascaris, Johannesburg, "The Trillion Dollar Campaign" voor The Zimbabwean (Grand CLIO). Deze campagne won overigens tweemaal een Grand Clio.
• AlmapBBDO, Sao Paulo, "Havaianas Identity" voor Havaianas.
• Beghs School of Communication, Stockholm, categorie Student, "Offline" voor Norske Skog (bosbouw).
• Miami Ad School Europe, Hamburg, categorie Student, "The Deathzone" voor Greenpeace Energy.
Innovatieve media:
• JWT Milan, Milano, categorie Corporate/Institutional, "Auditorium" voor Heineken (Grand CLIO).
• Del Campo Nazca Saatchi & Saatchi, Buenos Aires, categorie Beverages/Alcoholic, "Andes Teletransporter" voor Inbev - Andes Beer.
• JWT Japan, Tokyo, categorie Confections/Snacks, "Kit Kat Mail", voor Kit Kat.
• Miami Ad School Europe, Hamburg, categorie Student, " The Mixtape " voor Fred Perry Subculture.
• Taxi, Toronto, categorie Automotive, "Hands Up" voor Mini Canada.
Strategische communicatie/pr:
• Ketchum, San Francisco, categorie Consumer, "Dreyer's Beat the Blues With a Taste of Recovery" voor Dreyer's Ice Cream.
• Ketchum, Chicago, categorie Consumer, "Friskies First 'Feline Focus Group'" voor Friskies.
• Naked Communications, Sydney, categorie Consumer, "Ask Richard" voor FBi Radio.
Televisie/Cinema:
- Publicis Mojo, Walsh Bay, categorie Beverages/Alcoholic, “Pure Waters”, voor James Boag's Draught (Grand Clio)
- Gorgeous Enterprises London, “Hall of Fame “, voor Nike
- Framestore London, categorie Animatie, Activision/Freestyle Games, voor DJ Hero
- Colenso BBDO, Auckland, categorie Animatie, “Going West”, New Zealand Book Council
- 180 Amsterdam, Amsterdam, categorie Cinematografie, Every Team Needs 'The Spark', adidas
- The Hive, Dublin, categorie Cinematografie, “Memories“, voor Barnardos Children's Charity
- DDB London, Londen, categorie Direction, “Cinema 21:9”, Philips
- BETC Euro RSCG, Parijs, categorie Media, “Closet”, voor CANAL+
- Grey Worldwide GmbH, Düsseldorf, categorie Music-Original, “Monkey”, voor Tierschutzbund e.V.
- Saatchi & Saatchi NY, New York, categorie Toiletries, “New Kid”, Procter&Gamble/Luvs Diapers
- MassMarket, New York, categorie Visual Effects, “Human Chain”, voor Nike
- TAXI, Toronto, Viagra Campaign, voor Pfizer Viagra
- Ogilvy & Mather Santiago, Folders (Campaign), voor UNICEF
Design:
• Jung von Matt AG, Hamburg, Environmental Design, voor klant RWE.
• Serviceplan, München, jaarverslag, voor Bang & Olufsen.
Alle winnaars op een rij, inclusief de zilveren en bronzen, plus de shortlist, kun je terugvinden op www.clioawards.com/
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid