Creatief platform Nike Stadiums in Amsterdam


Nike introduceert vandaag een creatief platform in Amsterdam: Nike Stadiums.
Nike Stadiums wil een podium bieden aan toonaangevende artiesten voor innovatieve uitingen en verhalen die worden verteld en geschreven over de nieuwste Nike 'must haves'. Nike Stadiums kiest wereldwijd voor de meest inspirerende winkels en locaties. In Nederland is gekozen voor conceptstore Precinct 5 in Amsterdam.
Precinct 5 is deels omgebouwd tot een Nike-setting met onder andere artwork van de hand van Piet Parra. De illustrator heeft zich laten inspireren door de Nike x RED-campagne ‘Lace up. Save lives’. Het werk van Piet Parra maakt momenteel deel uit van Nike Stadiums. Naast Amsterdam opent Nike Stadiums ook in Berlijn, Londen, Milaan, New York, Parijs en Tokio.
De Nederlandse start van Nike Stadiums wordt geopend met de expositie ‘Bloed Oranje’, bestaande uit vijf kunstwerken geïnspireerd op Nike’s WK-campagne. Deze campagne is opgezet om het Nederlands elftal en haar fans aan te moedigen deze zomer in Zuid-Afrika. De vijf kunstwerken zijn gemaakt door Mister Three, Louis Reith, Joost Stokhof, Bruce Tsai en Lennard Schuurmans. Via www.bloedoranjegallery.nl kan er tot en met 26 mei op de kunstwerken gestemd worden.
Het kunstwerk van de winnaar wordt op een groot scherm in de Amsterdam ArenA getoond tijdens de Oranje-dag op 5 juni: de dag dat de laatste oefeninterland voor het WK wordt gespeeld. Ook ontvangt de winnaar de middencirkelvlag van de een-na-laatste oefenwedstrijd Nederland-Ghana in De Kuip op 1 juni.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid