Overslaan en naar de inhoud gaan

Inkomsten TMG dalen minder hard

De Telegraaf Media Groep (TMG) heeft de inkomsten uit advertenties in het eerste kwartaal opnieuw zien dalen, maar de daling was minder…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

TMG zag de totale omzet in de eerste drie maanden met 4 procent dalen in vergelijking met een jaar eerder, tot 140,5 miljoen euro. De opbrengsten van advertenties daalden met 6 procent tot 61 miljoen euro. De oplage-inkomsten van de uitgever van onder meer dagblad De Telegraaf stegen met 300.000 euro.

related partner content for mobile comes here

De daling van de advertentie-inkomsten halveerde ten opzichte van het laatste kwartaal van 2009. In het tweede en derde kwartaal van vorig jaar ging nog 16 tot 20 procent van de advertentieopbrengsten verloren.

Als de daling in de rest van het jaar op hetzelfde niveau ligt als in het afgelopen kwartaal, dan verwacht TMG de operationele winstmarge (ebita) te kunnen verbeteren tot ruim 9 procent. Deze marge kwam in de eerste drie maanden van het jaar uit op 7,6 procent.

Bron: ANP.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in