6 Nominaties beste kids- en jongerencampagnes 2010
Dit jaar worden voor het eerst prijzen weggegeven aan kids- en jongerenmarketingcampagnes, onder de naam ‘ De Perfecte Beat’. De awards worden uitgereikt op het jaarcongres Trends in kids- en jongerenmarketing, 2 en 3 juni. Inmiddels zijn de nominaties bekend en heb ik ze hieronder op een rijtje gezet.
De prijs is bedoeld om creatieve en succesvolle kids- en jongerenmarketingcampagnes te belonen en als voorbeeld te stellen voor de branche. Hoe raak je de juiste snaar bij deze moeilijk bereikbaar geachte doelgroepen? Het congres werkt hiervoor samen met weblog Young Marketing.
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente AltenaEr werden in totaal 40 cases ingestuurd. Een vakjury beoordeelde vervolgens op creativiteit en kwalititeit, en keek of de campagnes aansloten bij de belevingswereld van de doelgroep wat betreft gevoerde media- /middelenstrategie en het resultaat.
De campagnes zijn daarnaast voorgelegd aan een online kids- en jongerenpanel, waaraan circa 1.000 kinderen en jongeren hebben deelgenomen.
Uiteindelijk kwamen 6 campagnes boven drijven.
In de categorie ‘Beste kidsmarketingcampagne 2010’ zijn genomineerd:
- De Gogo’s zijn hier! (C1000; Y&R Not Just Film)
- Dierendiploma (Meer Dieren Meer Mens, ComBat)
- OLA IJstijd (OLA/Unilever; MTV Networks Advertising)
In de categorie ‘Beste jongerenmarketingcampagne 2010’ zijn genomineerd:
- Social media campagne Nivea Visage Young (Beiersdorf; lees hier de case van Red Chocolate)
- COOLCAT Dance Battle (COOLCAT; Pink and Poodle)
Niteliner van Connexxion (GVU/Connexxion; lees hier de case van Hansnel Groep)
De jury van de Perfecte Beat! 2010 bestaat uit Dennis Hoogervorst (Young Marketing), Patz van der Sloot, (CircusPatz), Eline Kwantes (MTV Networks / Nickelodeon), Esther Langerhorst (KidsVitaal), Ludo Keizer (TriggerBoys) en Thimon de Jong (Trendsactive).
Het online kids- en jongerenpanel werd georganiseerd door WOOH.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid