Overslaan en naar de inhoud gaan

SKO integreert internetkijken in kijkcijfers

In 2011 start Intomart GfK in opdracht van SKO (Stichting Kijkonderzoek) met de opbouw van een proefpanel waarin de meting van regulier…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit gebeurt met de door het Common Technology Center (CTC) ontwikkelde Virtual Meter. SKO heeft afgelopen maart na een tender de contracten voor het kijkonderzoek in de periode 2011-2015 getekend met Intomart GfK en Nielsen Media. Een onderdeel van de tender was de wens om onderzoek te doen naar integratie van internetkijken in de kijkcijfers. Dat krijgt nu vorm door te starten met een proefpanel van 30 huishoudens in Nederland waarin een gecombineerde meting van het kijkgedrag zal worden opgezet.

related partner content for mobile comes here

Bas de Vos (directeur ): ‘Met de start van dit project maken we een grote stap in de voorbereiding op de toekomstige meting van kijkgedrag. Samen met onze Engelse collega’s lopen we hiermee voorop in de internationale ontwikkeling van kijkonderzoek. Als het project succesvol is zullen we de komende jaren het project uitbreiden.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in